ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Европравила защитават пътуващите с автобус

bnt avatar logo от Милен Кирилов
A+ A-
Чете се за: 01:12 мин.
У нас

До 1200 евро обезщетение може да получи всеки пътник, който успее да докаже, че по време на пътуване с междуградски или международен автобусму е повреден или изгубен багажът. Това е част от новия еврорегламент за обезщетенията за автобусните пътници в целия ЕС, включително и в България. Според правилата компенсацията за повреден или изгубен багаж не може да бъде по-ниска от 220 евро.

европравила защитават пътуващите автобус
До 1200 евро обезщетение може да получи всеки пътник, който успее да докаже, че по време на пътуване с междуградски или международен автобус
му е повреден или изгубен багажът. Това е част от новия еврорегламент за обезщетенията за автобусните пътници в целия ЕС, включително и в България. Според правилата компенсацията за повреден или изгубен багаж не може да бъде по-ниска от 220 евро.

Опасността от подмяна или загубване на багажа заради буквалното му разграбване след слизането на пътниците е всекидневна гледка по автогарите в страната. Въпреки, че шофьорите на автобуси са задължени да дават разписка на всеки пътник за багажа му още преди качване, у нас това
е рядкост. Така според експерти макар и добри, новите европравила за повреден или изгубен багаж ще дадат повод и за измами.

"Смятайте какво ще стане! Това ще стане може би професия за някои хора да ходят и да казват, че им е загубен багажът, а след това да търсят 1200 евро! Аз се опасявам, че тогава фирмите-превозвачи ще започнат да обвиняват нас - автогарите, че не осигуряваме достатъчно охрана", това опасение изрази Иван Мирославов - изп. директор на Централна автогара София.

"В кой български багаж ще има стока за 1200 евро? Обикновените хора нямат...", попита пътник.
"В двете ми чанти и с мене нямам толкова", сподели друг пътник.

"Ако държим пари в багажа или държим някакви ценности, нотариални актове, злато, бижута, диаманти, това няма как да го претендираме за обезщетение. Затова тези неща да са в ръчния ни багаж", посъветва Игнат Арсенов - директор на Европейски потребителски център в България.

Според новите правила пътниците щe получават безплатна храна и напитки, ако автобусът им закъснее с над 90 мин. Ако закъснението е над 3 часа превозвачът ще трябва да им възстанови сумите и за допълнителна консумация. За по-дълго забавяне фирмата ще трябва да поеме и до две нощувки за до 80 евро всяка.

"Когато закъснението се дължи на форсмажорни обстоятелства /природни бедствия/ то те са освободени от тази отговорност", обясни Богомил Николов - асоциация "Активни потребители".

Ако превозвачите откажат да изпълнят задълженията си глобите стигат до хиляди евро. За да имате, каквато и да е претенция за компенсация ще трябва да си пазите и билетчето от пътуването.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?