Изпращаме първите мостри на български продукти в Китай. Стоки от над 30 български производители ще заминат към азиатската държава тази седмица, за да бъдат дегустирани от потенциални вносители, дистрибутори, търговци и потребители на китайския пазар....
Изпращаме първите мостри на български продукти в Китай. Стоки от над 30 български производители ще заминат към азиатската държава тази седмица, за да бъдат дегустирани от потенциални вносители, дистрибутори, търговци и потребители на китайския пазар. Това според експерти са големи стъпки за създаване на българска ниша на пазара на най-голямата икономика в света.
Над 500 килограма мостри на български стоки ще заминат за град Ханджоу на брега на Източнокитайско море. Те ще бъдат изложени в българския павилион.
Васил Гелев: "Ние даваме възможност на китайските потребители да закупуват определени количества директно чрез националния павилион, които е открит в свободната търговска зона."
Целта е продуктите да бъдат изложени преди настъпването на китайската нова година - период, в който традиционно голяма част от хората почиват. В българския павилион китайците ще могат да опитат родното кисело мляко и други млечни продукти, както и кетчуп, риба, зеленчуци. На китайските потребители ще бъдат представени още български пчелен мед, сушени плодове, вино, сокове и дори минерална вода. На азиатския пазар ще стъпи и българска козметика.
Васил Гелев: "Традиционно България се свързва с роза, българската роза, розовото масло. В последните години беше популяризирано българското вино, така че то става все по-разпознаваемо на територията на Китай. Разбира се, можем да споменем още и българското кисело мляко."
Националният павилион обаче няма да е единствената възможност за закупуване на български продукти. По време на посещението си в Китай зам.-министърът на земеделието Васил Грудев е провел няколко срещи с представители на най-голямата китайска компания за електронна търговия, така че българските стоки да бъдат достъпни и онлайн.
Васил Гелев: "Ще направим възможно българските продукти реално да достигнат до всеки един потребител в Китай. Така че се надяваме в рамките на тази година, значително стокообмена между България и Китай да бележи една тенденция на растеж ."
От началото на тази година работи и единна база данни, която има за цел да насърчава сътрудничеството между отделните земеделските производители от Централна и Източна Европа. Китай е един от най-големите пазари в света с перспективи за развитието на износа от България. През ноември миналата година официално стартираха процедурите за износ към Китай на български череши, праскови и сини сливи.
Васил Гелев: "Ние се надяваме, включително и чрез българските плодове съответно и зеленчуци, и останалите продукти, които така или иначе вече започваме традиционно да изнасяме за Китай, да направим нашата страна наистина по-разпознаваема."
През тази година се предвижда откриването на Български павилион и в Шанхайската зона за свободна търговия. Земеделският център за сътрудничество между Китай и страните от Централна и Източна Европа планира още една кампания по износ на български селскостопански продукти, за да могат и други фирми, които до сега не са се включили в инициативата, да се включат.
Опасното вещество GBL все по-често се използва по метода на "спайкване"