Учениците от трети клас на столичното 139-о училище "Захарий Круша" научиха основните правила за това как да се справят с парите си и да определят месечният си бюджет. Откритият урок е част от кампания на Столичната община за финансовата грамотност на учениците.
Защо служи банката, каква е разликата, между кредитна и дебитна карта бяха сред обсъжданите теми, а според лектора Сашо Чакалски основното, което децата трябва да знаят е:
Сашо Чакалски, изпълнителен директор на банка: "Много е важно децата да знаят, че трябва да печелиш повече, отколкото харчиш."
Като лектори в откритият урок се включиха Дончо Барбалов - заместник кмет по "Финанси и стопанска дейност" и представители на банковия сектор. Третокласниците показаха завидни познания по банково дело.
Александър Иванов: "Ако не ти достигат пари, трябва да ги спестяваш."
Ния Младенова: "Ако не ти достигат пари за нещо, можеш да вземеш от банка. Обаче те после трябва да се върнат."
Дончо Барбалов, зам.-кмет "Финанси и стопанска дейност" в Столичната община: "Такава добра грамотност от деца в трети клас наистина не съм очаквал. Оказа се, че те знаят че когато човек си държи парите в банка, трябва да получи лихва, знае, че ако взем пари на заем от банка, трябва да го върнеш, изобщо много отговорно отношение и добро познаване на деца на тази възраст."
В рамките на кампанията уроци по финансова грамотност ще се проведат в още 10 софийски училища, като за по големите ученици ще бъде организиран и конкурс за ученическо есе.
97 медала от международни и европейски олимпиади са спечелили отборите ни по природни науки
Класна стая за всички: Приобщаващото образование в училище „Васил Левски“ – Караджово
Красимир Вълчев: Родителските срещи не са планирани заради протеста, а отдавна
Красимир Вълчев: Ще има 10% увеличение на заплатите на персонала в учебните заведения
Снежна Коледа в някои части на страната, преди Нова година температурите падат до минус 10°
Взрив в Москва уби високопоставен руски генерал, Кремъл подозира украинското разузнаване
Две трети от децата в училище избягват да използват тоалетните - до какви проблеми води това?