Примадоната ще участва този вторник в спектакъл на операта "Норма". Чедолинс е една от големите съвременни изпълнителки на партията. В календара й с ангажименти редовно присъстват участия в престижни оперни театри като Скалата, Ла Фениче или театро Сан Карло в Неапол.
За Фиоренца Чедолинс Норма е една от коронните й роли. Въпреки че пее тази партия често смята, че винаги има какво ново да добави като емоция и присъствие на сцената. Харесва дълбочината в този образ, която позволява богатство от интерпретации. Чедолинс е и първата изпълнителка на партията в постановката, която Уго де Ана прави през 2003 година в Токио. Това е същият спектакъл, който от този сезон Софийската опера притежава в репертоара си.
Фиоренца Чедолинс: Уго де Ана е един много специален режисьор за моята кариера. Емоционално съм свързана с тази постановка на Норма, защото участвах в самото й създаване. Тогава бях много млада, но се справих добре. Първото нещо, което направих, като влязох във вашия театър е да отида на сцената и да видя построения декор и веднага си спомних как на самата премиера в Токио, на първото ми излизане от тавана падат листа и понеже на премиерата те бяха много повече, отколкото на репетициите, аз така се засилих, подхлъзнах се на мрамора и за секунда си казах "Ето, тука почна и свърши Норма", но успях да запазя равновесие и в крайно сметка имах голям успех в този спектакъл.
Въпреки, че е в активна кариера Чедолинс държи да отделя и време за преподаване. Нейните майсторски класове се раждат като отговор на многобройните молби на млади певци да им дава съвети в началото на пътя им в операта. Не приема, че един артист трябва да започне да преподава едва, когато е изконсумирал докрай своята сценична изява. Настоява, че само един активно пеещ човек знае какви са актуалните изисквания на театрите към младите артисти.
Шофьорът, ударил полицейска кола на Северната тангента, карал със 149 км/ч
Авария остави без парно част от южните квартали на София и няколко болници