При изпита след 7. клас за профилираните и професионалните гимназии вече няма да има модули, а той ще е единен. Това каза днес просветният министър Красимир Вълчев. Модулите бяха създадени, за да отделят учениците, които се явяват само на Национално външно оценяване от тези, които искаха да кандидатстват в гимназии след 7. клас. Сега обаче, когато според новия закон всички седмокласници се явяват на изпит за гимназиите, модулите стават излишни.
Досега изпитът след 7. клас по български език и по математика включваше по два модула. Първият модул по български беше от 25 въпроса, вторият пък беше трансформиращ преразказ. По математика първият модул съдържаше 20 задачи, а вторият - 4 по- трудни.
Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: Нямаме нужда от тези модули, защото на практика всички ученици ще кандидатстват в профилирани или професионални гимназии.
Модулите бяха създадени, за да отделят учениците, които се явяват само на Национално външно оценяване от тези, които кандидатстват в гимназии след 7. клас.С приемането на новия закон обаче всички седмокласници се явяват на изпит.
;При съдържанието на изпитите има съвсем малки промени- по български няма да се включват вид и залог на глагола, видове подчинени изречения, фразеологизми и пароними. По математика пък отпадат линейните параметрични уравнения и неравенства и трапец. Остава същата продължителност на изпитите от два часа и половина.
Остава и трансформиращия преразказ върху непознат текст. Колкото до въпросите по литература- тази година заради настояване на родителите те ще бъдат само върху материала и авторите от 7. клас.
По български език обаче изпитът ще включва материал от 5, 6 и 7. клас. Така ще бъде и по математика.
Тази година са променени и датите на изпитите - българският е на 17 юни, а математика на 19.
;По- добър ли е новият вариант?
Росица Абаджиева, учител по български език и литература, 125 СУ: Тази промяна според мен не е от толкова голямо значение. Дали ще е един или два модула за децата е ясно, че трябва да се представят на теста и на преразказа. Надявам се, че събирането на двата модула няма да ги лиши от почивка и право на излизане по време на изпита.
Според учителите по-слабите ученици ще получат по- високи точки, тъй като сега на втория модул успехът по правило е по-нисък.
Росица Абаджиева, учител по български език и литература, 125 СУ: Мисля, че при този вариант успехът ще е малко по-висок.
Валентин Милков, 7. клас: По-добре е според мен да има един модул, защото както каза госпожата, когато има едни модул е една оценка и това ще помогне да се увеличи успеха.