НОВИНИ

Как върви строителството на третия лъч на метрото в София?

Докъде е стигнало строителството на третия лъч на метрото, какви са били трудностите и ще може ли влаковете да се движат без машинисти - в студиото на "Денят започва с Георги Любенов" говори директорът на "Метрополитен" инженер Стоян Братоев.

bnt avatar logo
от БНТ
09:30, 08.12.2019
Чете се за: 01:21 мин.
У нас

Предстои нова инспекция на метрото другата седмица. Според инженер Братоев в това няма нищо лошо, тъй като финансирането на строителството му е по оперативна програма "Транспортна инфраструктура" и това е един от най-проверяваните обекти. "Нашето метро е над средноевропейското - и като организация на експлоатацията, и като външен вид, много прилично метро, без да се увличаме в луксове, с едни прилични архитектурни решения", каза още инженерът.

Той обясни, че не се е забавило пускането на третия лъч и всичко е в срокове.

Стоян Братоев, директор на "Метрополитен":В момента изграждаме два участъка, всеки участък е обособен на определени позиции, строителната част завършва сега, но остават изпитанията, тестовете. Първите две метростанции - на Красно село и булевард "България" завършиха през октомври, другите станции завършват сега. Става дума за първия етап, тъй като ние изграждаме два етапа. Централният участък от Красно село до булевард "Владимир Вазов", 8 км - 8 станции, е първият етап, строителството на който трябва да завърши тази година. А следващата година трябва да завърши етапът в "Овча купел" - 4 км - 4 станции. На първия етап трябва да се направи изпитание, така че през следващите месеца ще приключат и тези процедури.

Той разказа, че третата линия като геоложки условия е била много трудна - много подземни води, слаби почви. "90% от метрото в София в момента е под нивото на подземните води. На третата линия е още по-тежко, тъй като тя е по-дълбока, там водният стълб е по-голям. Най-тежко беше на станцията на НДК", обясни инженер Братоев.

Стоян Братоев, директор на "Метрополитен": Влаковете се движат максимум с 80 км в час, и при тези скорости на пътуване средната скорост на придвижване на пътниците е 38-40 км/ч. С лека кола в София средната скорост е 20-24 км/ч. Софиянци дневно икономисват над 110 000 човекочаса от това, че ползват метрото.

На въпроса ще има ли влакове без машинисти той отговори, че има 4 нива на автоматика на метрото. В момента сегашните линии са 2-ро ниво - където автоматиката управлява да няма засичане на влакове, но машинистът управлява влака.

Стоян Брагоев, директор на "Метрополитен": При третата линия машинистът има изключително малко функции, но е обучен да може да поеме в екстрена ситуация управлението на влака, така че в момента върви обучението на машинисти. С добавка софтуер и хардуер влаковете може да се движат без машинисти.

Вижте още от разговора във видеото.



















Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge

Още У нас

Уличеният в имотни измами полицай остава под домашен арест, другите двама обвиняеми - в затвора
Уличеният в имотни измами полицай остава под домашен арест, другите двама обвиняеми - в затвора
23:20, 18.04.2024
Чете се за: 05:02 мин.
Частичен срив на един от мобилните оператори
Частичен срив на един от мобилните оператори
22:34, 18.04.2024 (обновена)
Чете се за: 00:37 мин.
Николай Рашков: Плащаме от 15 до 18% по-скъпи стоки заради невлизането в сухопътния Шенген
Николай Рашков: Плащаме от 15 до 18% по-скъпи стоки заради невлизането в сухопътния Шенген
22:21, 18.04.2024
Чете се за: 00:55 мин.
Криминалисти се срещат с възрастни хора от Варненско, за да ги предупреждават за ало измамници
Криминалисти се срещат с възрастни хора от Варненско, за да ги предупреждават за ало измамници
20:53, 18.04.2024
Чете се за: 02:52 мин.
От спешен ремонт се нуждае сградата на Софийския университет
От спешен ремонт се нуждае сградата на Софийския университет
20:34, 18.04.2024
Чете се за: 04:10 мин.
Хората с увреждания по-рядко получават помощ срещу насилието
Хората с увреждания по-рядко получават помощ срещу насилието
20:19, 18.04.2024
Чете се за: 03:52 мин.
Нова забележителност в Пловдив: Откриха късноантичната сграда "Ирини"
Нова забележителност в Пловдив: Откриха късноантичната сграда "Ирини"
19:28, 18.04.2024
Чете се за: 00:57 мин.
Журналистът Йово Николов за аферата в митниците: Това е предизборно шоу с елементи на бухалка
Журналистът Йово Николов за аферата в митниците: Това е предизборно шоу с елементи на бухалка
19:12, 18.04.2024
Чете се за: 01:20 мин.
ЕК очаква България и Румъния да влязат и в сухопътния Шенген до края на годината
ЕК очаква България и Румъния да влязат и в сухопътния Шенген до края на годината
18:56, 18.04.2024
Чете се за: 02:00 мин.
Политическо напрежение и размяна на обвинения след поисканите смени на служебни министри
Политическо напрежение и размяна на обвинения след поисканите смени на служебни министри
18:00, 18.04.2024
Чете се за: 06:50 мин.
"Дилъри на живот": Вътрешен човек разкрива схемата за трафик на нелегални мигранти
"Дилъри на живот": Вътрешен човек разкрива схемата за трафик на нелегални мигранти
17:51, 18.04.2024
Чете се за: 11:07 мин.
Създават национален регистър на случаите на насилие
Създават национален регистър на случаите на насилие
17:12, 18.04.2024
Чете се за: 01:40 мин.
Топ 24
Най-четени
Валентин Николов: В момента България няма как да бави строежа на Турски поток
Валентин Николов: В момента България няма как да бави строежа на "Турски поток"
Днес в Украйна е ден на национален траур
Днес в Украйна е ден на национален траур