От тази седмица в Банско започват проверки на Комисията за защита на потребителите, във всички места за настаняване и в ресторантите. В курортния град ще има осем екипа, които ще следят за нарушения. От комисията казаха, че едва около 5% от сигналите, които постъпват, са срещу нелоялни практики, които се прилагат собственици на хотели.
До момента при проверките в Банско не са установени нарушения.Най- често туристите се оплакват в комисията за разминаване в обещаното и това, което получават като услуга на място в хотела. От Комисията за защита на потребителите казаха, че при получаването на подобен сигнал винаги се извършва проверка.
Димитър Маргаритов, председател на КЗП: „В условията в хотела, в допълнителни услуги, които са били обещани , например СПА услуги, в последствие се е оказало, че точно този обект не може да предостави такъв тип услуги, не разполага със спа център.”
Според туристи цените на нощувките в местата за настаняване у нас са завишени и не отговарят на качеството, което предлагат.
"Какво не ви е харесвало например?"
"Кухнята, сега последно като бяхме в този хотел - да ужасно мирише на цигари вътре. 4-звезден хотел не припокрива сумата, която сме платили за тези условия."
Винаги се запознавам с мнения за хотелите, които посещавам, от посетители на хотелите и гледам да има по- висока оценка.Глобите за нелоялна практика при първо нарушение могат да достигнат до 30 000 лв., а при повторно до 50 000 лв., уточниха от Комисията за защита на потребителите. А най-често сигналите, които постъпват там, са от български граждани.