Пътниците на Централна ЖП гара в София са принудени да чакат до тръгването на влака при минусови температури, сигнализираха премръзнали зрители на БНТ 2. Това установи наша проверка, която се отзова на зрителски сигнал. - 3 градуса е температурата в...
Пътниците на Централна ЖП гара в София са принудени да чакат до тръгването на влака при минусови температури, сигнализираха премръзнали зрители на БНТ 2. Това установи наша проверка, която се отзова на зрителски сигнал.
- 3 градуса е температурата в чакалнята на Централна гара. Тези стойности измерихме днес в 14:15 часа. Вечер обаче градусите падат още. За геройството да оцелееш в очакване на влака ни разказват хората, които питаме как оцеляват на минусовите температури.
21- годишното момиче разказа, че винаги, когато пътува с влак, идва с 30-40 минути по-рано. Заради условията в чакалнята неведнъж придвижването ѝ до Варна приключва с настинка.
Срещаме Даниел Господинов, който всеки ден със семейството си пътува от Своге за работа в София. През зимата придвижването със железницата се е превърнал в истински ад за тях. Според Даниел огромният проблем се крие най-вече в закъсненията на влаковете и престоя, който правят на междинни гари. Най-пресният случай е от вчера, когато тръгналият в 21.01 ч. влак е престоял на гара Курило 45 мин. Но има и по-фрапиращ пример.
Даниел Господинов: "Случвало се е да тръгнем от тук с 90 мин. закъснение, защото няма локомотив, който да дръпне влака. И през това време вагоните също са студени, защото няма как може би да се загреят без локомотив."
Като огромен недостатък посочва и премахването на така наречената топла стая. Добавя, че няма друга алтернатива на влака, тъй като маршрутките не могат да поемат потока от хора пътуващ към дефилето. И така пътниците стават заложници на железницата и неуредиците, които съпътстват пътуването им.
Потърсихме Национална компания "Железопътна инфруструктура" и БДЖ за коментар. Според националната компания температурите в чакалнята са далеч от комфортните, но ще бъдат подобрени след рехабилитацията на Централна ЖП гара София. От там поясняват, че ремонтът на гарата, който трябваше да приключи през октомври, а след това през януари, ще бъде завършен в края на март тази година. Колкото до закъсненията, според БДЖ те са възникнали, заради непредвидени технически и организационни обстоятелства.
Опасното вещество GBL все по-често се използва по метода на "спайкване"