В София вече има машина за полагане на релефна пътна маркировка. За първи път новата технология беше представена при ремонта на улица "Янко Забунов" в квартал „Иван Вазов". Съоръжението е на стойност половин милион лева и работи с термопластична боя. За разлика от обикновената, тази боя ще издържи не една, а четири години.В София вече има машина за полагане на релефна пътна маркировка. За първи път новата технология беше представена при ремонта на улица "Янко Забунов" в квартал „Иван Вазов". Съоръжението е на стойност половин милион лева и работи с термопластична боя. За разлика от обикновената, тази боя ще издържи не една, а четири години.
Новата техника загрява боята до 200 градуса, след което тя може да бъде поставена в различни форми на платното – гладко или точковидно. За изсъхване и втвърдяване на боята са необходими около 15 минути, като в нея може да бъдат добавени и светлоотразителни перли.
Ивайло Крачолов, представител на фирма за поддръжка на пътища: "При термопластика това е особеното, че може да прави дебелина на самата маркировка доста по-голяма от всички останали."
Така се засилва вниманието на водача. При правилно поставяне на релефната маркировка, гаранцията давана от производител 36 месеца. Така се спестяват много от разходите за поддръжка.
Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община: "Това по какъв начин се полага маркировката, не влияе на разходите защото в новите конкурси заложихме и поддържане. С него фирмата се ангажира да поддържа в добър вид, а колко пъти ще маркира и как ще маркира, това е нейн избор. Това, което искаме ние, е да бъде трайна маркировката. Да бъде качествена и да бъде трайна."
Новата технология ще бъде използвана и ремонта на 16 вътрешноквартални улици, избрани за реконструкция от Столичната община тази година.