Често новината, която ни интересува, потъва в безкрайния информационен поток и вместо информирани оставаме объркани. Френска система от години помага на учениците да се ориентират по-добре в подбора на информация. В лицея "Виктор Юго" в столицата, френски журналист изнесе работна сесия на тема "Свободата на изразяване се учи!".
Спецификата на съвремието определя разпространението на информацията без подбор на източниците. А младото поколение залага на скоростта, отколкото на качеството.
Практиката във френската образователна система, е всяка година министерство на образованието, със сътрудничество на много медии да организират "Седмица на пресата и медиите". Тя се провежда както в страната, така и във френските училища по света, като учениците се срещат с журналисти и се учат да бъдат информирани.
Никола Робен - френски журналист: "Тази година, особено след трагичните атентати в Париж и Брюксел, ние избрахме да ги обучаваме как да се информират, как да намират точната информация и да бъдат много внимателни за обективността и качеството на информация, която достига до тях".
Обучението на тазгодишния гост в лицея е с конкретни примери и ролеви игри за придобиване на умението за отсяване и анализиране на информацията.
Никола Робен - френски журналист: "Вярвам в силата на информацията и точно на тази възраст се създава рефлексът човек да се информира и да бъде добре информиран".;
Бившият френски журналист, който отскоро живее в България, постави младежите директно в ролята на журналисти. От предоставени 48 хроники от френски издания те трябваше да изберат своите предпочитания, като се акцентира върху най-актуалните.
Бенжамен Сандерс - ученик: "За мен беше интересно да открия различни медии от различни страни - културни, спортни и други".
Борис Константинов - ученик: "Разбрах какво представлява професията "журналист" и какво трябва да се върши, ако човек упражнява тази професия".
"Седмица на пресата и медиите" се провежда за 27-ми път. И следващата година френските журналисти ще продължават да тестват критичността и внимателния подбор на информация на учениците.