Текстовете предвиждаха подобряване на условията за работа и почивка на международните шофьори. Страната ни още от самото начало обаче беше против, защото завишените условия биха направили българските фирми неконкурентоспособни спрямо западните.
Със своето отхвърляне Европейският парламент всъщност върна отново пакета Мобилност за ново разглеждане в транспортната комисия към парламента. Ако промените бяха одобрени щяха да влязат в режим на триалог – обсъждане между Парламента, Европейския съвет и Европейската комисия.
Андрей Ковачев, ЕНП: Мисля че е по-добре тези дебати да бъдат проведени в европейския парламент където им мястото за дебат, а не да се прехвърлят в рамките на съвета, защото там ще се получат противоборства между различните страни членки.
Ангел Джамбаски, ЕКР: Представете си, че е имало трето четене в нашето народно събрание, и трите доклада са отхвърлени, това е изтрито и текстовете се връщат в европейския парламент, в ресорната комисия, където започват обратно дебатите по тези теми.
Интересното при този законопроект е, че дебатът не се водеше между партиите в европейския парламент, а между държавите. Всяка една страна подкрепяше една или друга промяна, като предложенията първоначално дойдоха от Франция, затова и пакетът освен мобилност е наричан пакета Макрон.
Андрей Новаков, ЕНП: Най-положителното е, че всички българи, които бяхме в зала, успяхме да застанем заедно зад българската позиция, на много места успяхме да се преборим, а от друга страна успяхме да се преборим за негативите, които имаше срещу нея.
Наджми Али, АЛДЕ: Видяхме, че в пленарна зала има огромно мнозинство за нашето предложение и той наистина отпаднат с над 400 гласа "ЗА".
Петър Курумбашев, ПЕС: Вижте работим всички заедно и като работим всички заедно – успехът е общ, няма нужда накрая някой да се пъчи на мегдана.;
За отлагането на предлаганите поправки, които предвиждаха повече почивки и по-добри условия за международните шофьори призоваха още вчера от транспортната и социалната комисия към парламента, които представиха своите доклади по време на дебата на текстовете.
Меря Кюльонен, докладчик: Проверихме за различните възможности, проверихме за различните часове и стигнахме до заключението, че без бюрократично време не може да се реши проблемът с командировките. Или ще имаме смислено законодателство или ще имаме хаос.
Вим Ван де Кам, докладчик: Когато говорим за европейската транспортна политика, говорим за значителна част от вътрешния пазар. В Европейския съюз имаме желание да гарантираме свободно предвижване на хора и стоки без да има бюрократичен товар.
Исмаил Ертуг: Ние ще решим съдбата на 3 млн. водачи въпросът беше още от началото беше свързан с това да се гарантират еднакви условия, и да не се позволява социален дъмпинг.
Отхвърлянето на текстовете най-вероятно означава, че те няма да могат да минат през този състав на парламента, а ще останат за обсъждане след евроизборите през следващата година.