Европейският парламент отхвърли пакет „Мобилност“

Текстовете предвиждаха подобряване на условията за работа и почивка на международните шофьори. Страната ни още от самото начало обаче беше против, защото завишените условия биха направили българските фирми неконкурентоспособни спрямо западните.

Цветелина Катанска
от Цветелина Катанска
19:34, 04.07.2018
Чете се за: 01:29 мин.
По света

Със своето отхвърляне Европейският парламент всъщност върна отново пакета Мобилност за ново разглеждане в транспортната комисия към парламента. Ако промените бяха одобрени щяха да влязат в режим на триалог – обсъждане между Парламента, Европейския съвет и Европейската комисия.

Андрей Ковачев, ЕНП: Мисля че е по-добре тези дебати да бъдат проведени в европейския парламент където им мястото за дебат, а не да се прехвърлят в рамките на съвета, защото там ще се получат противоборства между различните страни членки.
Ангел Джамбаски, ЕКР: Представете си, че е имало трето четене в нашето народно събрание, и трите доклада са отхвърлени, това е изтрито и текстовете се връщат в европейския парламент, в ресорната комисия, където започват обратно дебатите по тези теми.

Интересното при този законопроект е, че дебатът не се водеше между партиите в европейския парламент, а между държавите. Всяка една страна подкрепяше една или друга промяна, като предложенията първоначално дойдоха от Франция, затова и пакетът освен мобилност е наричан пакета Макрон.

Андрей Новаков, ЕНП: Най-положителното е, че всички българи, които бяхме в зала, успяхме да застанем заедно зад българската позиция, на много места успяхме да се преборим, а от друга страна успяхме да се преборим за негативите, които имаше срещу нея.
Наджми Али, АЛДЕ: Видяхме, че в пленарна зала има огромно мнозинство за нашето предложение и той наистина отпаднат с над 400 гласа "ЗА".
Петър Курумбашев, ПЕС: Вижте работим всички заедно и като работим всички заедно – успехът е общ, няма нужда накрая някой да се пъчи на мегдана.
;

За отлагането на предлаганите поправки, които предвиждаха повече почивки и по-добри условия за международните шофьори призоваха още вчера от транспортната и социалната комисия към парламента, които представиха своите доклади по време на дебата на текстовете.

Меря Кюльонен, докладчик: Проверихме за различните възможности, проверихме за различните часове и стигнахме до заключението, че без бюрократично време не може да се реши проблемът с командировките. Или ще имаме смислено законодателство или ще имаме хаос.
Вим Ван де Кам, докладчик: Когато говорим за европейската транспортна политика, говорим за значителна част от вътрешния пазар. В Европейския съюз имаме желание да гарантираме свободно предвижване на хора и стоки без да има бюрократичен товар.
Исмаил Ертуг: Ние ще решим съдбата на 3 млн. водачи въпросът беше още от началото беше свързан с това да се гарантират еднакви условия, и да не се позволява социален дъмпинг.

Отхвърлянето на текстовете най-вероятно означава, че те няма да могат да минат през този състав на парламента, а ще останат за обсъждане след евроизборите през следващата година.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Депутатите приеха законопроекта за собствеността на медиите
Депутатите приеха законопроекта за собствеността на медиите
„Лекарите, на които вярваме“: Пациенти отличиха повече от 450 лекари
„Лекарите, на които вярваме“: Пациенти отличиха повече от 450 лекари