Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ

Български успех в Силициевата долина - как един стартъп пребори световните гиганти

Тихомир Игнатов
от Тихомир Игнатов
19:30, 22.05.2022
Чете се за: 05:22 мин.
По света
Слушай новината

Момчил Кюркчиев е един от най-успешните българи в Силициевата долина. Успява да се утвърди като водещ инженер в Гугъл, но през 2012 г. решава да рискува. Напуска технологичния гигант и заедно със своя колега Андрю Фърст основават в Сан Франциско стартъп в областта на мобилния маркетинг.

Проблемът, който разрешавахме или с който се срещнахме в Гугъл с моя съосновател беше, че в 2012 г. в самото начало на подема на мобилните телефони, смартфони и интернета на мобилни устройства като цяло целият маркетинг и оптимизация се правеше на уеб. Ние работихме в YouTube. Бяхме разработили системи за A/B тестване, за оптимизация и персонализация. Всичко беше базирано с уеб. Аз имах идеята да се фокусирам върху мобилните приложения, тъй като там беше целият растеж на компанията, но в случая беше невъзможно поради най-различни лимитации, които Гугъл имаше за момента. Решихме и напуснахме, разказва Момчил.

Няколко години по-късно компанията с български корени попада в топ три на най-желаните места за работа в Района на залива.

Повечето стартъпи не успяват , защото хората или спират да вярват или просто се отказват. Стартъпът не е за всеки. Аз лично съм го изпитал. Аз работих в голяма компания, където всичко беше лесно - в Google. Донякъде за мен тръпката я нямаше. В момента, който напуснах всичко се превърна във влакче на ужасите в стартъп сферата, където един ден може да е най-добрият в живота ти, а на следващия ден да си на абсолютното дъно. Всяко нещо, с което се срещаш изглежда непосилно.

Рискованият ход преди години се оказва правилен, споделя Момчил.

Днес компанията обслужва над 200 дигитални марки и улавя над 25 милиарда мобилни действия. По този начин световни брандове предлагат в реално време персонализирано съдържание на клиентите си.

Да изпратиш индивидуални съобщения, да можеш да комуникираш с всеки потребител така сякаш комуникираш с кварталното магазинче, което те познава от 20 години и знае точно какъв вид продукти обичаш да купуваш или в кафенето, където знаят точно как обичаш кафето. Този вид услуга персонализирана, която ние знаем в истинския свят все още липсва в дигиталния свят. Ние сме се развили до степен, в която имаме над 20 милиона долара приходи. С над 200 клиента по цял свят. Предимно клиентите ни са в Северна Америка и в Европа.

Момчил споделя, че в света на стартъп компаниите най-трудната част се оказва именно първия чек.

Никой не иска да ти даде първия чек. Въпреки че чуваме за компаниите, които са направили стотици милиони. Ако ги попитате тези компании как са взели първия чек той е бил много по-труден, защото всеки иска да е последният инвеститор в компанията. Не първия. Същото се отнася и за клиентите никой не иска да е първият клиент, никой не иска да се експериментира върху него. !!!!!! Те искат, когато продуктът е направен да дойдат и да го вземат. Никой не иска да е ранен служител. Харесват тази тръпка и са готови да се преборят с всички трудности.

Днес екипът на българския експерт започва нова страница в своята история. Порасналият вече стартъп ще бъде придобит от друга технологична компания в областта на облачните маркетингови решения за ангажираност на клиенти. Двата основни хъба ще са в София и Мумбай.

Това ще бъдат два основни хъба, които ще растат. До края на годината целта ние да пораснем с 20 процента само в офиса в София. Ние сме 65 души в момента. Ще добавим още работни места. Това са работни места на световно ниво. До момента около 20 процента от хората ни в офиса ни са хора дошли от цяла Европа са се върнали в България по една или друга причина.

Мобилните приложения, които използват приложенията на двете обединени компании, са инсталирани на над 3 милиарда смарт телефона или всеки втори на планетата.

Гледайте повече от "Бизнес.БГ"

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Йордан Петков: Тези деца сбъднаха една моя мечта с това участие
Йордан Петков: Тези деца сбъднаха една моя мечта с това участие
България U17 завъшри участието си на Евро 2022 с равенство срещу "Дружина полска"
България U17 завъшри участието си на Евро 2022 с равенство срещу "Дружина полска"