This is a modal window.
Възможно ли е стандартна бронирана машина да се превърне в напълно автоматизирана и автономна система, движеща се без човешка намеса? Къде се произвеждат най-големите проследяващи радари в света, които могат да засекат дори космически обекти.
Екип на БНТ беше допуснат в департамента по роботика на Израелската аерокосмическа корпорация.
Патрулиране на вражеска територия, движение в конвой в градска среда или на открито, извършаване на бойни операции без риск за човешки живот. С тези задачи успешно се справят автоматизираните и дистанционно управлявани машини на департамента по роботика в Израелската аерокосмическа корпорация.
Без шофьор, а само с няколко механични и електронни модификации, този Хамър се превръща в напълно автономна бойна машина.
Полковникът от резерва Амнон Бен Иер, с над 26-годишен боен опит в израелската армия, обяснява как всяка стандартна машина може да бъде роботизирина.
"На първо място е платформата. Тя може да бъде всяко серийно произвеждано превозно средство. Върху нея ние монтираме камери - дневни и нощни, електрооптика, насочващи системи, лазерни радари, дори дистанционно управляеми оръжейни системи. В основата е разработеният от нас блок, който взима решения, който управлява системите като спирачки, волан, двигател", каза Амнон Бен Иер.
Превозно средство може да се модифицира в два варианта дистанционно управлявано или с високо ниво на автономност.
"Най-важното обаче не е придвижването, а това, че може да решава всички възможни задачи, които възникват по маршрута. Така при извършване на военни операции ние можем да намалим жертвите сред войниците", заяви Мном Бениер - маркетинг директор "Роботизирани и автономни системи".
В момента Израел експериментира с напълно роботизирани машини за патрулиране по границата, които засега не се предлагат на други държави.
Аерокосмическа корпорация произвежда и едни от най-големите проследяващи радари в света.
"Обхватът на радара е хиляди километри, следи сателити, космически отпадъци, орбитални апарати, балистичин ракети и военни цели. 44 кв. метра е системата. 120 тона тежи целият радар. Въпреки че е тежка, тя е мобилна и отнема само няколко часа, с камион да бъде пренасочена на друга локация", каза Оле Лауфа от Израелска аерокосимечска корпорация.
Израел е готов да предложи на България различни модификации от този радар земно базирани или за нуждите на флота.