НОВИНИ

ГВА поиска от нискотарифна авиокомпания да предприеме мерки заради десетки отменени и закъснели полети

Десислава Маркова
от Десислава Маркова
20:17, 11.08.2023
Чете се за: 02:55 мин.
У нас
Снимка:
Слушай новината

От Гражданска въздухоплавателна администрация изискаха от авиокомпанията Wizz Air да представи до днес план за действие с превантивни мерки срещу закъсненията и отмяната на техни полети.

Повод са множеството отменени и забавени полети от началото на годината, както и че от подадените 600 жалби, 500 са срещу въпросната компания. В официална позиция на Уизер посочват, че са изпълнили над 99% от полетите си от и за България, но до края на работния ден изисканият от тях план не беше внесен.

Това се случва на фона на поредното чакане с часове на полет на Wizz Air в дестинация Италия. 150 пътници снощи чакаха 7 часа, без да получат никаква информация защо полетът им не е навреме.

"След два часа, под натиска на пътниците, донесоха вода и кроасани на всички, които чакат да излетят. Продължават да не ни дават информация. Едно от момичетата, които са сред представителите на наземната компания ни уведоми, че има технически проблем на самолета, като никой не дава гаранция дали той ще бъде отстранен, тоест дали ние може да се качим на този полет и безопасно да пристигнем. Това са 150 човека - възрастни, деца и бебета стоят и чакат да отлетят - резервирали хотели, апартаменти, коли. Абсолютно никой не дава информация", разказа една от пътничките - Мария Христозова.

Само две седмици преди това българи бяха блокирани почти денонощие на летището в Болоня. Системните вреди за пътниците и множеството оплаквания от тази компания са обезпокоили Гражданската въздухоплавателна дирекция. От 600 жалби, подадени към тях от началото на годината, почти 500 са към тази компания. Само през месец юли 2023 г. на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са изпълнени с повече от 2 часа закъснение.

На този фон от Wizz Air изпратиха официална позиция, в която заявяват, че се стремят да поддържат най-високите стандарти на удовлетвореност на своите клиенти. Уверяват, че отменените полети са били извън контрола на авиокомпанията и изреждат причини като ограничен контрол на въздушно движение и метеорологични условия. В позицията си от авиопревозвача поемат ангажимент да отговорят на всички жалби, които били натрупани поради технически проблем.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Александър Чеферин ще посети Гърция във връзка с трагичната смърт на фен на АЕК
Александър Чеферин ще посети Гърция във връзка с трагичната смърт на фен на АЕК
Оставиха в ареста организатора на схемата с мнимата просия в Равда
Оставиха в ареста организатора на схемата с мнимата просия в Равда