За 35-годишната си история надпреварата крие доста любопитни ситуации около себе си.
Гран при на Унгария е едно от най-специалните състезания във Формула 1 – не само заради пистата, но и заради културната, политическата и стратегическата си стойност. През 1986 г. Унгария става първата комунистическа страна, която приема кръг от Формула 1, когато подобно събитие изглеждаше невъзможно. Над 200 000 души присъстват на дебютното състезание, което е рекорд за онова време. Организацията е толкова успешна, че надпреварата се превръща в традиционен кръг от календара на света на бързите скорости и не е пропускана нито веднъж оттогава, нареждайки се до класически надпревари като Монако, Великобритания и Италия.
Пистата "Хунгароринг" е разположена край село Могьород на около 20 км от Будапеща. Известна е със своя тесен и техничен характер. На нея трябва не просто да се кара, а да се управлява майсторски. Изпреварванията там са изключително трудни, което я прави силно зависима от квалификацията, стратегиите в бокса и метеорологичните условия, които не веднъж са създавали проблеми на пилотите там.
За 35-годишната си история Гран при на Унгария крие и доста любопитни ситуации около себе си.
2003 г.: Първа победа за Фернандо Алонсо
Алонсо печели първата си Гран при победа и става най-младият победител в историята до онзи момент, на едва 22 години.
Тази победа отбелязва началото на ерата на Алонсо и Рено.
Печели с доминация, оставяйки Михаел Шумахер на обиколка зад себе си.
Въпреки сухия унгарски климат, няколко от най-легендарните състезания са се случвали при дъжд, и то сериозен.
2006 г.: Дженсън Бътън печели първото си състезание от Формула 1 и то в дъжд, нещо изключително рядко за "Хунгароринг".
Дженсън Бътън с Хонда стартира от 14-ата позиция, но прави феноменално каране, с което стъпва на най-високото стъпало.
Това е първата победа за британски пилот от 2003 г. насам.
2014 г. Отново променливи условия
Състезанието започва на мокра писта, но с течение на състезанието изсъхва.
Няколко автомобила катастрофират, а колата за сигурност обърква стратегията.
Трима пилоти се борят за победата в последните 5 обиколки, но Даниел Рикиардо взима успеха в последните обиколки, изпреварвайки Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън.
2020 г. Шахматна стратегия и грешка на Мерцедес
Грешно решение на Мерцедес за гумите при стартовата решетка води до това, че Хамилтън прави допълнителен пит-стоп още в първата обиколка.
Все пак той успява да се върне и печели състезанието, поставяйки нов рекорд за победи на една и съща писта - 8 в Унгария.
2021 г.: "Половин състезание" с Люис сам на старта
След катастрофи в първи завой и червен флаг, състезанието започва наново.
При рестарта всички влизат в бокса... освен Люис Хамилтън, който тръгва сам от стартовата решетка – буквално е сам на грида.
Победител става Естебан Окон – първа победа в кариерата му и изненада за всички.