ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

 

Отбелязваме европейския ден без загинали на пътя

Чете се за: 01:23 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Днес отбелязваме европейския ден без загинали на пътя, а периодът от 16 до 22 септември е обявен за дни на безопасността на пътя и Европейска седмица на мобилността.

      В България убитите на пътя през миналата година са 628, а до края на юли 2020 година жертвите са 215. Готвените промени при шофьорските курсове целят да подобрят пътната безопасност у нас и да повишат уменията на шофьорите.

      Според част от бранша обаче предложените промени ще доведат до корупционни практики, а не до повишаване на качеството на услугата. Едно от предложенията е да се въведе система за GPS контрол на практическото обучение, за да е сигурно че часовете се дават.

      Според зам.-председателят на Съюза на българските автомобилисти Малинка Бондаренко това няма да доведе до по-качествено обучение и по-голяма пътна безопасност.

      Малинка Бондаренко, зам.-председател на СБА: Тя ще каже колко той е бил в учебния автомобил, за да има един качествен контрол е необходимо да се проконтролира самото обучение, програмата, темите, които трябва да бъдат проучени.

      Според автоинструктура Красимир Георгиев програмата е добра, но не се спазва.

      Красимир Георгиев , автоинструктор: Ако учебната програма предвижда кормуване на магистрала, питайте ме колко обучават курсистите си за управление магистрала? Ми не повече от 10 %, защото там са разходи. За един кормилен час на магистрала ще изминем 40 -50 км.

      От института по пътна безопасност излязоха със становище, че са против готвените промени в наредба 37. Според тях това няма да доведе до по-добро обучение и по-строг контрол при автошколите, а ще облагодетелства конкретни фирми.

      В становището се казва още, в проекта за изменение на наредбата няма текстове, които да гарантират извършването на пълноценен и смислен контрол върху дейността на учебните центрове и затова Институтът за пътна безопасност ще организира протест.

      Според Любка Маринова от асоциацията на пострадалите в катастрофи, часовете по кормуване все пак трябва да се увеличат.

      Любка Маринова, "Асоциация на пострадалите от катастрофи": При нас по време на курсистите минават 100 -150 км, а в другите страни е над 100 км, което води до по -добро усвояване а материална и вече като човек тръгне сам, има по -голям опит.

      За намаляването на катастрофите ще допринесат и по-добри условия по пътищата ни, които на много места все още липсват.

      Любка Маринова, "Асоциация на пострадалите от катастрофи": Напоследък зачестиха катастрофите с тежкотоварни автомобили, защото голяма част от пътищата минават през села, затова трябва да се изградят обходни пътища.

      Най-честите причини за тежки катастрофи са несъобразената скорост, неправилното изпреварване и отнемането на предимство, и не на последното място употребата на алкохол и опиати, и отвличането на вниманието с устройства.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?