Предстои учители от Варна и региона да преминат обучение за използване на изкуствения интелект в образователния процес. Това стана ясно по време на срещата на образователния министър Галин Цоков в Икономическия университет във Варна.
Висшето училище е създало Център за използването на изкуствения интелект в обучителния процес и работи за развиването и на студентски програми в това направление. Към момента в него работят 25 докторанти.
"Изкуственият интелект може да промени изцяло образователната система, защото е възможно да се окаже, че вече фокусът няма да бъде върху намирането на правилните отговори, а в способността за задаване на подходящите въпроси", акцентира министър Цоков.
Според него точно от Варна може да тръгне една такава програма за квалификация на учителите с инструмента на изкуствения интелект, още повече, че Просветното министерство вече е приело насоки за неговото използване.
През следващите месеци ще тръгне и нов проект по Програма "Образование" за качество на образованието и прилагане на компетентностния подход, обяви министър Цоков във Варна. По него се предвижда да се обучат 38 000 български специалисти от цяла България за използване на STEM педагогиката. По Плана за възстановяване и устойчивост за Варна са одобрени около 45 милиона лева, а по Националната програма за изграждане и надстрояване на училищни сгради са предвидени още около 20 милиона лева. Ще бъдат отделени средства и за ремонта на Студентските общежития във Варна.
За първа година Националната програма "Иновации в действие" предоставя възможност за организиране и провеждане на пет тематични училищни лаборатории за иновации. Основно училище „Петко Славейков“ във Варна е избрано за една от тях.
"Те са един нов елемент от програмата и това е четвъртата лаборатория, която се открива", каза министърът на образованието Галин Цоков по време на срещата си с ръководството на учебното заведение.
В морския град темата е насочена към екологията и зелената енергия. В края на своята работа всяка от лабораториите ще завърши с определен практически продукт, наръчник, който да показва как могат да се прилагат такъв тип иновации в други образователни институции.