Испанският министър на икономиката Алберто Гарсон изпрати писмо до футболните клубове, в които ги посъветва да прекратят взаимоотношенията си с букмейкърските къщи до края на сезона, тъй като се очаква от следващата пролет да влезе в сила закон, според който ще се забрани на хазартните компании да бъдат спонсори на спортни отбори.
Очаква се новият закон, който ще важи за всички отборни и индивидуални спортове, да бъде приет в близките седмици, но клубовете и спортистите ще имат гратисен период до май 2021 година, за да прекратят договорите си букмейкърските къщи.
В писмото, което Гарсон е разпратил до всички клубове и спортисти, се казва, че “партньорството между хазартните компании и спорта е довело до нормализирането на една практика, която има сериозни последствия за здравето и социални рискове, които трябва да бъдат минимизирани на полето на рекламата”.
Според държавните власти ролята на спортистите като модели за подражание в последните четири години е довела до скок от 29 до 40 процента на хората на възраст между 18 и 25 години, които имат хазартни навици. Парите, похарчени от тази възрастова група за хазарт, са нараснали с 13 процента за същия период.
Към момента седем от 20-те клуба от Ла Лига са спонсорирани от букмейкърски къщи, включително носителят на Лига Европа Севиля и шесткратният шампион на страната Валенсия.
Новият закон ще добави към финансовите проблеми за отборите, предизвикани от кризата, породена от пандемията от COVID-19, която според изчисления е коствала около 100 милиона евро на елитните футболни клубове в Испания.
Президентът на Ла Лига Хавиер Тебас се обяви против новия закон, заявявайки, че той ще ощети отборите в страната с общо 90 милиона евро и добави, че ръководството на лигата се опитва да удължи гратисния период до три години, за да помогне на отборите да се аклиматизират.
Звезди на българския спорт дариха собствена екипировка на благотворителен търг
125 години от основаването на "Пирогов": В болницата работят над 2500 души
Енергийният министър: Българите да са спокойни - имаме за 6 месеца бензин, за 4 месеца дизел и за 2 месеца авиационно гориво
Първият бюджет в евро: Бурни дебати в парламента за план-сметката на държавата (ОБЗОР)