Столичани алармираха за повторно образуващи се "тапи" при новооткритото кръстовище до Семинарията. Наш екип провери дали това е така.
Кръстовището до семинарията е първото у нас, на което са разположени така наречените "интелигентни" светофари. Те работят с датчици, които не допускат "тапи". Престоят от 15 минути е заложен за 2, както и намаляването на вредните емисии с до 40%.
Йорданка Фандъкова, кмет на София: Сега очакваме не само да се облекчи с пъти преминаването на автомобилите, но и да се подобри чистота на въздуха.
В час пик на делничен ден наш екип успява да премине през кръстовището за по-малко от 4 минути. Нагледно обяснение за бързото "измъкване" получаваме от заместник - кмета по транспорта.
Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта, СО: Зелените триъгълничета са стационарното време, което е заложено, а сините всъщност показват към даден момент удължаването на зеления сигнал там, където се отчита от датчиците, че има по-голямо натоварване от автомобили в конкретното направление за конкретния момент и системата автоматично удължава дължината на зеления сигнал.
"Умната" система работи 24 часа. Твърдението за отново образуващи се "тапи" е отхвърлено. Заместник-кметът не пропусна да подчертае и ползите от строителството на метрото по бул. "Черни връх", което променя значително броя на преминаващите от тук автомобили.
Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта, СО: Почти е удвоен трафикът по Симеоновско шосе и през този пътен възел, на който в момента се намираме с началото на строителството, над 35 000 автомобила средно по два пъти на ден в повече преминават през кръстовището.
Търсим отговор на друго зрителско питане. Къде изчезна светофарът, пускащ дясно завиващите от Симеоновско шосе към Телевизионната кула? Изчезването е заради вандалско счупване и заради промяна в организацията на движението от преди седмица, разяснява Христов.
Любомир Христов, зам.-кмет по транспорта, СО: Десният завой работи през цялото време заедно с правото и заедно с насрещния ляв, на практика имаме повече от 67 секунди понякога 70 само за десен завой в посока телевизионната кула.
През пролетта на следващата година се предвижда отново двойно намаляване на броя на преминаващи автомобили, с отварянето на булевард "Черни връх". Тогава отново ще се разгледа необходима ли е реорганизация на движението при Семинарията.