Коледният хаос по европейските летища отмина, но одисеята на десетки хиляди чанти и куфари продължава.
Коледният хаос по европейските летища отмина, но одисеята на десетки хиляди чанти и куфари продължава.
Някои пътници вече повече от седмица чакат багажа си. Други се питат полага ли им се нещо за неудобството от обърканото пътуване.
Както вулканичната пепел през пролетта и снегът се води за извънредно обстоятелство извън контрола на авиокомпаниите. По европейските правила те са длъжни да осигурят алтернативен полет или да възстановят сумата за билета.
А при забавяне над два часа - храна, нощувка, няколко безплатни телефонни разговора или имейла. Ако не е получил тези грижи, пътникът има право да претендира за компенсации със съответните фактури.
Авиокомпаниите доставят забавения багаж на адрес, посочен от пътника. Заплащат и причинените разходи за вещи от първа необходимост. За повреден или безвъзвратно загубен багаж обезщетението е максимум 1100 евро.