Концернът Фолксваген съкращава 30 хиляди работни места, включително 23 хиляди в Германия и насочва усилията си към електрически и безпилотни модели. Планът, договорен със синдикатите, е част от мерките за справяне с последиците от скандала с манипулираните дизелови емисии, който костваше 15 милиарда евро. Целта е и съживяване на основната марка в групата.
Най-голямата програма за модернизиране в историята на основния бранд на Фолксваген груп- така ръководството определи плана, който трябва да донесе икономии от 3,7 милиарда евро годишно до 2020. Концернът дава работа на 610 хиляди души в 31 държави. Сега той иска да увеличи печалбата на основната марка от 2 на 4 на сто.
За целта производителността в германските заводи трябва да нарасне с 25 процента. Бъдещите електрически и самоуправляеми модели ще се произвеждат в Германия, създават се 9 хиляди работни места в новите технологии. Принудителни съкращения в страната няма да има, ще се приложат схеми за ранно пенсиониране и преминаване на нова работа.
Херберт Диз - шеф на подразделението "Фолскваген": Трябва да инвестираме милиарди в нови електрически коли и цифрови услуги, защото нашите могъщи конкуренти ще ни атакуват. Промяната ще бъде по-радикална от всичко, което сме виждали досега.
Дизелгейт стана катализатор на и без друго назрели реформи в компанията. Занапред Фолксваген ще произвежда по-малко двигатели с вътрешно горене и повече електромотори, по-малко скоростни кутии и повече акумулатори, софтуер и сензори. От 2018-та 8 на сто от всички коли, продавани в Китай трябва са електрически, квотата нараства до 12 процента през 2020-та.
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
На консултациите при президента: От АПС и МЕЧ смятат, че този парламент не може да излъчи редовен кабинет (ОБЗОР)