НОВИНИ

Трудности за незрящи при взаимоотношенията им с банка във Враца

Двама млади незрящи от Враца сигнализираха до „По света и у нас", че са принудени да живеят в света на абсурда, заради отношенията си с местен клон на банка, където изплащат потребителски заем. Кредитът е наследен от починал близък, на когото банката продължава да изпраща писма и да иска пари за захранване на сметката му. Защо и как се стига до тази ситуация?

bnt avatar logo
от Илиана Манковска
08:23, 18.02.2017
Чете се за: 01:39 мин.
У нас

Ангел и Полина живеят на семейни начала в един от панелните блокове в квартал „Дъбника" във Враца. Той е от Свищов, но се преместил при своята приятелка, след като майка му починала през миналата година. Двамата получават скромни инвалидни пенсии и с много дисциплина и икономии успяват регулярно да погасяват вноските по взетия от майката на Ангел потребителски заем от 3 хиляди лева.

Ангел Ангелов: "Майка ми почина миналата година и аз като неин наследник исках да й поема задълженията. Всъщност с това нямаше проблем, но се започва историята с такса превод, захранване на сметката на майка ми, която едва ли ще я използва някога. Всеки път излизат нови и нови неща, когато отида да преведа парите на гише. Веднъж са с 2 лева повече, друг път по-малко и обясненията са различни. От рода на: сега сте закъсняли с няколко дни, затова плащате три лева повече или четири. Следващият месец пък такса обслужване на сметка. Това според мен е пълен абсурд."
Полина Велчова, приятелка на Ангел: "За мен, освен онова, което разказа Ангел, още по-абсурден е фактът, че се пращат писма освен до наследниците на Мима Спасова и до нея самата. Ето това писмо например, в него пише „Г-жо Спасова, благодарим ви за доверието, вашият кредит е просрочен" - бяхме закъсняли един месец да платим, но защо до Мима Спасова?"

Младите хора с увреждания не искат кой знае какви облекчения от банката, но все пак се учудват, че никой от финансовата институция не се е опитал да поговори с тях и евентуално да им спести някоя бюрократична процедура.

- Вие срещу какво реагирате, от какво не сте доволен?
Ангел Ангелов: "Има противоречия в това, което ми се казва и не ми харесва това, че трябва да захранвам сметката на починал човек."

От банката казали на Ангел, че може да закрие сметката на майка си и да продължи да погасява заема от своята сметка, но за това трябва да плати 50 лева. Но въпросите на момчето не свършват дотук.

Ангел Ангелов: "Къде отиват парите за захранване на сметката, когато тя се закрие. Това са 4 години, тези пари къде отиват? И защо не получавам поне документ, че аз захранвам тази сметка, а само бележка, в която пише само вноската по кредита?"

Младежите опитали да поискат отговор от местния клон на банката по въпросите, които за тях изглеждат неясни. Служителка им казала. че не знае.

Полина Велчова, приятелка на Ангел: "Ние попитахме как се захранва сметка на починал човек и тя казва, „А, не знам, аз виждам само сумата, която трябва да заплатите. Попитахме по-горе, трябва да внесете тази такса."

Защо? Няма отговор.

След нашата намеса от банката веднага се срещнаха с Ангел. В официален отговор от финансовата институция се казва, че заради тежкото социално и финансово положение са му предложени преференциални условия, за да може той да издължи коректно кредита на починалата си майка. Клиентът е подписал необходимите документи и е благодарил на служителите за човешкото им отношение към хората в неравностойно положение.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Продължава конференция по сигурността в Мюнхен
Продължава конференция по сигурността в Мюнхен
Тунелът преди квартал Люлин: Ускорителя на прахови частици
Тунелът преди квартал "Люлин": Ускорителя на прахови частици