31 януари е крайният срок, в който училищата, които искат да станат иновативни, могат да подадат своите проекти в Министерството на образованието. В Пловдивско все повече учебни заведения залагат на нови методи и практики на преподаване. Това от своя страна прави учебния процес много по-достъпен и привлекателен за учениците.
От тази учебна година 14 училища в Пловдив и областта преподават по иновативни методи. Повечето от тях са въвели облачните технологии – споделяне на учебния процес в интернет пространството. Такъв е примерът с тази паралелка, наречена още "Kлас без хартия".
Телефон и компютър вместо тетрадка. Интерактивна дъска вместо "черна". Така учениците от училище "Патриарх Евтимий" решават задачите по математика. Почти всички учебни предмети се преподават в електронна платформа. Достъп до нея имат ученици, учители и родители. Домашните се пишат в интернет.
Ваня Георгиева – преподавател по математика и информационни технологии: "Те си получават задачата. Работят си вкъщи, работят си в платформата. Каквото получат като продукт, го пращат на съответните госпожи. Ние комуникираме, казваме, ето тези деца имат нуждата от еди какво си да се добави."
Учениците одобряват замяната на тетрадката с компютър. Една от причините е, че така не се налага да носят тежки раници.
Виктор Гочев – ученик: "Това е доста добро решение, защото на някои ученици им се налага да носят всички помагала, учебници и раниците им са много тежки, а на нас не ни се налага всичко и са винаги много леки."
Дарил Трайков – ученик: "Аз съм свикнал да пиша повече на телефона и на компютъра, отколкото в тетрадка."
От образователния инспекторат очакват иновациите да навлизат все повече в учебния процес.
Марияна Механджиева – старши експерт по начално образование w Регионално управление по образованието-Пловдив: "Иновативните практики, които се прилагат оказват влияние най-вече върху мотивацията на учениците, затова те да бъдат активни в образователно-възпитателния процес и разбира се сами да са инициатори на иновативни елементи в образованието."
Иновативните училища подлежат на ежегоден мониторинг, за да се провери ефектът от новите практики.