Разрешаването на проблема с парите за пътищата е изцяло в ръцете на Министерския съвет. Това заяви в "Денят започва" председателят на УС на Браншова камара "Пътища" инж. Стефан Чайков. Той подчерта, че договорите, възложени от Агенция "Пътна инфраструктура", са абсолютно законни.
"Още нещо - с подписването на споразумението за прекратяването на тези договори миналата година, де факто и служебното правителство ги призна за законни. Имахме продължителна среща в петък с министър-председателя, в която той изтъкна, че иска вторичен контрол от парламента върху изразходването на средствата", допълни той.
Докато не видим решение, не вярваме на нищо, защото чухме твърде много обещания през последната година, заяви Чайков. Българската пътна мрежа в момента е в трагично състояние, на хората тепърва им предстоят пътувания и за тях ще бъде особено опасно, подчерта той.
"Плановете са - ако не се намери решение тази седмица, да продължим с протестите, които вероятно след Великден ще станат безсрочни", каза Чайков.
Бюджетът на Пътната агенция винаги е бил рестриктивен и не може да се прави точна сметка за разходите за пътища. Милиард допълнително за ремонти в последните години не е нещо необичайно, а е въпрос на формиране на бюджета от финансовото министерство, подчерта Чайков.
Депутатите се скараха и отхвърлиха предложенията за разплащане с пътните фирми
Той отрече твърдението, че фирмите са работили за сивия сектор, както и че са получавали аванси за текущи ремонти.
"Никога не са получавани аванси по договори за текущ ремонт и поддържане за целия период, в който аз се занимавам с пътно строителство. Аванси се получават по договори за нови обекти или за основни ремонти, там, където стойностите са много големи и са необходими средства за предварителна доставка на материали", обясни председателят на ББК "Пътища".
По думите му няма доказателства за твърденията, че ремонти за поддръжка са се изпълнявали като основни и за много по-малко пари. Агенция "Пътна инфраструктура" възлага поръчки по определени количества работа по договори с определени количествени сметки.
"Ние няма как да носим отговорност по нещо, което ни е възлагано съгласно нормативната уредба. Прогнозната цена е такава, която може да се надвишава, защото държавата не може през 2018 г. да предвиди какво ще ѝ се наложи да ремонтира през 2022 г. Договорите са законни, играни са през обществени поръчки и възлаганията са законни, защото цената е прогнозна", каза Стефан Чайков.
Вижте целия разговор във видеото
Гледайте още теми от "Денят започва"
ПОС терминалите и банкоматите спират временно на Нова година, някои заведения затварят
Моите въпроси за €: Ако след 1 януари внеса левове през банкомат, ще имам ли такси?
Купуваме по-евтини портокали и ябълки, плащаме по-скъпо за картофи и кашкавал
Предколедни намаления - реални ли са отстъпките и как да се предпазим от измами?
Кризата в шивашкия бранш в Русе – фабрики затварят, стотици остават без работа
Срещу 200 000 лв. гаранция: Освободиха кмета на Варна Благомир Коцев от ареста
35 л/кв. м дъжд: Наводнени къщи, улици и мостове в района на Петрич и Сандански