ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Да програмираш бъдещето: Ученици се готвят за времето, когато ще имаме колеги роботи

Чете се за: 03:50 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      С началото на новата учебна година първи стъпки в програмирането и дигиталните науки правят ученици от трети до 12-и клас. И голямото предизвикателство - да са готови да работят в свят, в който се конкурират хора и роботи.

      Половината от българите смятат, че изкуственият интелект ще доведе до загуба на работни места

      С развитието на технологиите е възможно след време в някои професии да имаме колеги роботи вместо хора. И е важно възможно най-рано да се фокусираме върху дигиталната си грамотност, за да работим в разбирателство с тях.

      "Най-честите въпроси, които децата задават, са свързани с далечното бъдеще и най-честият въпрос и един от любимите ми е "Роботите ще ни завладеят ли?", каза Севделин Сребринов, бивш възпитаник и настоящ преподавател.

      "Машините в един момент ще ни превземат напълно, това е ясно, но човекът няма как да се замени. Даже сега говорейки за това, за толкова нашумелия изкуствен интелект, това е пак програма и моето мнение е, че колкото и да усъвършенстват, каквото и да правят. Тя няма да може да надскочи мозъка, човешкия мозък", посочи Цветана Димитрова, учител в СУ "Св. Паисий Хилендарски" и преподавател в една от школите.

      Кодът на успеха е да имаш ясна цел и бавно, но последователно и упорито да я следваш.

      Рисковете и ползите от изкуствения интелект

      "В първия час обяснявам, че ако погледнат на житейските си проблеми като на една задача по информатика, то тогава няма да е проблем, а една задача, която ще я разделим на подзадачи, ще измислим алгоритъма и ще я решим. И така изглежда всичко много по-лесно", допълни Цветана Димитрова.

      "Целта е да изградим дигитални умения не толкова да ги превърнем в програмисти, защото живеем в свят, в който функционалната грамотност и дигиталната грамотност са изключително важни за успеха на всички", каза Петър Шарков, изпълнителен директор на академията за обучение по дигитални умения.

      Защото и в живота, също както в програмирането най-важно е да не се отказваш, колкото и пъти да бъркаш кода, колкото и трудно да изглежда на пръв поглед.

      "През технологиите ставаме по-продуктивни, по-ефективни и вършим работата по-добре. Съответно колкото повече разбираме езика на технологиите, а именно програмирането, толкова е по-вероятно да ги използваме за създаване на нови неща, а не само за консумирането", коментира Петър Шарков.

      Освен успешната реализация на учениците, постижение за екипа на академията е и израстването на бивши възпитаници до преподаватели.

      "Опитвам се да ги науча да мислят и да могат да разбират неща. В свят в който технологиите се развиват постоянно, едно нещо, което е ново днес, то вече е остаряло утре и идеята е те да могат да си задават въпросите как и защо нещата работят, за да могат да си обясняват нещата дори в самия живот", каза Севделин Сребринов.

      Това е само част от обучението на онези, които искат да говорят езика на бъдещето.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube
      Вече може да ни гледате и в TikTok

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?