ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Дават избор на родителите: Тест в училище или обучение онлайн

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: Архив/БГНЕС
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Още следващата седмица всички ученици от 1-ви до 4-ти клас ще са присъствено в училище. За да се случи това обаче учениците ще бъдат тествани два пъти в седмицата с така наречените щадящи тестове, при които не се изисква медицински екип да взема пробата. Децата, които са преболедували или ваксинирани няма да бъдат тествани, а ще влизат в училище със съответния зелен сертификат. Всички родители ще имат избор - дали да изпратят детето си на училище, където ще му бъде направен тест, или ще го оставят вкъщи - на онлайн обучение.

      Още следващия понеделник учениците от първи до четвърти клас ще имат първи час - тестване. И така всеки понеделник и четвъртък. Страховете около това министърът на образованието нарече "ирационални".

      "Това са тестове, които се използват в Германия, в Австрия, в други страни", каза министър Денков.

      Тестовете няма да са задължителни за нито едно дете.

      "Или децата са в училище и се тестват, или са вкъщи", каза проф. Денков.

      А за около 4% от учениците тест изобщо няма да се изисква, защото имат зелен сертификат.

      Ако този начин проработи, министърът прогнозира връщане и на по-големите ученици.

      Извън най-шумния разговор обаче остават университетите, на които беше дадена свобода да избират - Някои от тях въведоха зелен сертификат. Други избраха да останат затворени и да разчитат на онлайн обучение. Към вторите Денков отправи въпрос: "Искам да чуя ясен план кога ще бъдат отворени университетите със зелените сертификати, защото това е правилният начин там"

      Едно проучване на преподавател сред студенти показва, че от 40 души 36 смятат, че лекциите пред екрана повреждат зрението им и водят до главоболие. 36 от 40 са чували с прекъсване гласа на преподавателя или изобщо не са го чули. А почти половината признават и друго.

      "Те си признават, че им се случва да се вижда, че са там в системата, но всъщност ги няма. Много често и когато ние задаваме въпроси поименно на хората, те не отговарят, което значи, че ги няма", казва Людмила Кирилова, изследовател и преподавател в СУ "Св. Климент Охридски".

      Людмила Кирилова е поместила изследването си в книга, а въпросът, който поставя в нея не е "за" и "против" онлайн обучението. А как.

      "Отдавна преподаването във всяка една от сферите му не е само форма на изливане на материал. Едностранчивото наливане от страна на преподавателя към обучаемия доказано не работи", каза д-р Цветелина Иванова, клиничен психолог и психотерапевт.

      А от психологична гледна точка превключването присъствено - онлайн и обратно не е в полза нито на най-малките ученици, нито на най-големите студенти. Защото във всички случаи представата им какво е учене и какво е социален живот се губи.

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?