Едва ли се чувствате добре, когато преминете през дупка с висока скорост. Това е лошо за колата ви и дори може да доведе до инцидент по натоварени пътища. Сега изследователи в Южна Корея използват изкуствен интелект, за да ви помогнат да избегнете тези „кратери“, убиващи автомобилите, информира „Стъди Файндс“.
Екип от Корейския институт по гражданско инженерство и строителни технологии (KICT) заяви, че е разработил „автоматизирана система за откриване на дупки, базирана на ИИ“, която сканира пътната настилка за проблеми в реално време. Тази информация може да помогне на местните власти да излязат и да проправят тези проблемни зони, преди да се случи инцидент.
В Южна Корея дупките са основен проблем по време на дъждовния сезон в страната. През август 2020 г. шофьорите съобщиха за над 7000 дупки по време на проливен дъжд в град Сеул. В цяла Корея между 2016 и 2018 г. е имало над 650 000 дупки по пътищата. Освен това оценките определят цената за щетите, причинени в Южна Корея през това време, на близо 4 милиона долара.
„От съществено значение е да се поддържат пътните съоръжения в добро състояние през следващата ера на автономни превозни средства. Тази технология, базирана на ИИ, ще направи ефективното управление на пътната настилка много по-лесно“, казва д-р Сеунки Рю в съобщение за медиите.
Поддържането на пътищата за шофиране започва с бързо намиране на повредите, като дупки, с помощта на лазерно сканиране и друга технология за разпознаване на изображения. Екипът на д-р Рю е разработил система, която открива дупки, използвайки фотографиране на пътната настилка в реално време, докато шофирате, със сензор за зрение върху предното стъкло на автомобила. Моделът с ИИ след това сегментира повредите, използвайки мрежа от енкодер-декодер.
Авторите на изследването са създали нова ИИ мрежа, наречена конволюционна невронна мрежа, която комбинира предварителната обработка на изображението и по-стария модел на сегментиране, за да подобри ефективността на откриването на дупки. Технологията използва мобилно приложение за събиране на данни и ги изпраща до базирана на карта облачна сървърна платформа за идентифициране на дупки. Няколко местни правителства в Южна Корея вече тестват технологията и екипът на д-р Рю се надява, че останалата част от страната скоро ще изпробва този нов подход към управлението на пътищата.