Думата на годината на Оксфорд е “ragebait”. Терминът описва онлайн съдържание, създадено да ядоса потребителя и да генерира трафик.
В класацията попаднаха още “aura-farming” – изграждане на онлайн образ, който изглежда уверен и мистериозен, и “biohack” – опити за подобряване на тялото или ума чрез хранене, тренировки, добавки или технологии.
Лингвистите смятат, че “ragebait” показва колко по-ясно осъзнаваме онлайн манипулациите. Миналогодишният победител беше “brainrot” – умствено замайване от безкрайно скролване.
Според Кеймбридж, думата на 2025 г. е “parasocial” – връзката, която хората си въобразяват, че имат с инфлуенсъри и знаменитости, които дори не ги познават.
Нов бюджет за 2026 г.: Министерството на финансите започна работа по промяната на план-сметката
Авария или умишлен палеж: Защо спря токът в центъра на София по време на протеста?