Международните превозвачи протестираха на граничния пункт "Капитан Андреево". Причината - дълго чакане за обработка на документите на камионите, най-вече от турската страна.
Превозвачите настояват за спешни мерки, тъй като са принудени да чакат повече от 3 денонощия на българо-турската граница.
Освен икономически, проблемът е и хуманен, тъй като шофьорите са в бедствена ситуация. Днес на паркингите преди Капъ куле по данни на турската автомобилна асоциация има над 3700 тира.
Йордан Арабаджиев, изп. директор на Съюза на международните превозвачи в България: Протестът е по-скоро символичен, той има за цел да привлече вниманието на институциите на двете държави - България и Турция, за да може да се ускори процедурата по преминаване на тежкотоварните автомобили.
Превозвачите и от двете страни смятат, че е необходимо да се осигурят повече митнически служители на пункта, тъй като често не всички гишета работят, а това бави работата за обработката на документите.
Ангел Траков, президент на Съюза на международните превозвачи: Кадрово обезпечение трябва да има на пунктовете. В крайна сметка аз смятам, че кадрови е проблемът. Просто няма кадри, които да я вършат тази дейност.
Тези неуредици, според превозвачите, стават причина за дългото чакане на границата, което нанася и икономически щети.
Четин Нухоглу, президент на турската автомобилна асоциация: За пътуване, което отнема два дни, се налага да чакаме на границата 4 денонощия.
От Агенция "Митници" обясниха, че през последните години трафикът е нараснал двойно.
Васил Инджов, зам.-директор на Дирекция "Южна морска" в Агенция "Митници": 2015 г. средно на денонощие сме имали обработени 1139 товарни автомобила, през 2019 г. стигаме до 1920 товарни автомобила.
Постигната е договорка да бъде отворено ново трасе за товарни автомобили, което ще бъде специално за хладилни камиони. Очаква се то да е готово през следващата година.
Автор: Цанка Семерджиева