НОВИНИ

Толтакса ще се събира и за второкласните пътища

Зоя Велинова
от Зоя Велинова
20:05, 28.03.2022
Чете се за: 02:40 мин.
У нас
Снимка: БГНЕС
Слушай новината

Новите ставки за шофьорите на леки и товарни автомобили ще влязат поетапно, като началото ще бъде в разгара на лятото. От регионалното министерство планират винетките да поевтинеят с 10% от следващата година. А от 1 юли за второкласните пътища, подобно на магистралите и първокласните, вече ще се плащат толтакси.

От винетки у нас се събират две трети от сумите, необходими за поддръжка на пътищата и само една трета са от толтакси за тежкотоварните автомобили. В европейските страни тенденцията е точно обратната. Според регионалния министър пътищата у нас се повреждат най-много тирове. Затова е необходима промяна.

"Предлагаме нова тарифа, чрез която вече ще се заплащат и второкласните пътища в България и ще се направи актуализация на всички цени, които имахме до момента и на магистралите и на първокласните пътища", заяви Гроздан Караджов, министър на регионалното развитие и благоустройството.

Караджов определи като незначително поскъпването. Според превозвачите обаче увеличението ще е близо три пъти.

Очакванията на регионалното министерство са новите тарифи да влязат в сила от 1 юли. Така ще бъдат събрани над 2,5 милиарда лева за подобряване на пътната мрежа у нас. Браншовите организации на превозвачите обаче се обявиха категорично срещу новите тарифи и заплашиха с протести.

"Ние подозирахме, че нещо се готви, но никой от нас не си е и помислял, че може в условия на военен конфликт, в условия на криза, държавата да увеличава трикратно цените на толсистемата за нас. Това е безумие", заяви Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Венелин Илиев е международен шофьор на тежкотоварен камион. Превозва строителни материали между Румъния и България. Пътува по главни и по второстепенни пътища.

"Нямаме инфраструктура. Има второстепенни пътища, където просто не може да се мине даже. Не знам въз основа на какво ще сложиш толтакса, при положение, че и камион не може да мине оттам", заяви Венелин Илиев.

Според министър Караджов предлаганите промени, които отдавна е трябвало да бъдат въведени, са по ценови модел, изработен от Световната банка и са съгласувани с ЕК. Престои общественото им обсъждане.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Работници от "Автомагистрали Черно море" отново излязоха на протест
Работници от "Автомагистрали Черно море" отново излязоха на протест
Виктория Томова стартира със загуба сезона на клей
Виктория Томова стартира със загуба сезона на клей