Терористичната организация "Ислямска държава" се оказва с унищожителен ефект за бизнеса на близо 300 фирми в различни точки на света и с най-различни сфери на дейност. Причината - четирибуквеният акроним на трупировката съвпада с наименованието им. Вижте как белгийски производители на шоколадови изделия се принудиха да прекръстят фабриката си.
Игнас Либеерт е третото поколение в семейния шоколадов бизнес. Компанията е белгийска и е в Белгия, но се казвала Итало Суис. Миналата година решили да сменят името, за да не създава недоразумения.
Иганс Либеерт, собственик: Започнахме да се разрастваме, а клиентите ни в чужбина се озадачаваха.
Дезире Либеерт, ръководител маркетинг: Избрахме новото лесно. Два пъти първите букви на Итало Суис. Не сме гледали толкова надалече.
Офанзивата на джихадистите объркала нещата. Акронимът навявал асоциации навсякъде по света, особено в САЩ и Великобритания.
Иганс Либеерт, собственик: Когато се прекръстиха само на "Ислямска държава", си казахме: може пък проблемът да утихне. Не стана така, точно преди коледните празници поръчките съвсем секнаха.
Тогава прочели в интернет, че 270 компании в света търпят щети по същата причина като тях и взели мерки - сменили четирите букви с фамилията си и се надяват отново да тръгнат напред. Всъщност такива злощастни съвпадения в марковите названия не се случват за първи път - британските коли Ягуар например имали добавката ЕС ЕС. Тя била премахната през 1945-та заради асоциацията с нацистите.