НОВИНИ

112 е пред срив, според служител на спешния телефон

Служители на спешния телефон 112 потвърдиха пред наш екип, че системата е пред срив. Причината е в софтуера на телефона. В момента той е на авариен режим, което затруднява приемането и обработката на спешните сигнали. Още за казуса разказва един от служител на телефон 112.

bnt avatar logo
от Васил Детелинов
08:23, 26.06.2017
Чете се за: 01:00 мин.
У нас
Снимка:

След дежурство продължило 12 часа и кратка почивка, се срещаме с един от служителите на телефон 112. Обещаваме му да запазим в анонимност името и лицето му, защото се страхува за работното си място. Работи в системата от самото ѝ начало преди 10 години. Споделя, че през последните няколко месеца дежурствата са тежки. Сигналите са на всяка секунда, а единният спешен телефон е пред срив. Работи на ръчен режим.

Служител на телефон 112: Гражданинът звъни, вдига му се, поздравява се, отваря се картон и първото нещо което трябва да се попита гражданина е откъде звъни и телефон за връзка. Това е задължително в момента, зaщото с този режим това не се показва.

Когато системата откаже, се задейства план "Б". Цялата събрана информация служителите попълват на ръка, на лист хартия. Така от приемането на сигнала и до предаването му до съответните служби минават около 4-5 минути, които в някои случай могат да бъдат фатални. Проблемът със системата се появил през 2015 година. Оттогава служителите постоянно алармирали ръководството за него.

Служител на телефон 112: Предполагам, че те са направили всичко, което зависи от тях. Те са уведомили всички нагоре в системата от които зависи отпускането на тези пари.
БНТ: Какво трябва да бъде направено? Надграждане или нова система?
Служител на телефон 112: Нашата система е добра. Ако бъде надградена, ще върши същата работа като една нова. Ако се направи нова - мисля, че ще се хвърлят пари на вятъра.
БНТ: Пред срив ли е системата?
Служител на телефон 112: Най-вероятно. В момента работим на съвсем различен режим. Ако този авариен режим спре, не знам какво следва. Може би изобщо неработещ 112, което е лошо.

Всяко дежурство продължава 12 часа. Заради липсата на диспечери на смяна в центровете работят около 10 души.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Хари Потър на 20!
"Хари Потър" на 20!
Кръстина Таскова: Нямам проблем да се откажа от имунитета си
Кръстина Таскова: Нямам проблем да се откажа от имунитета си