Фейсбук предизвика шок на пазарите след като обяви, че предстои забавяне на растежа на компанията. Акциите на й загубиха 20% от стойността си, а основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг загуби близо 16 млрд. долара. Това беше най-голямата дневна загуба в историята на фондовите пазари в САЩ. Фейсбук започна деня с оценка около 630 млрд. долара и го завърши с 510 млрд., като изтри 119 млрд. долара от капитализацията си.
Този ден акциите ѝ се сринаха с близо 20%. Катастрофата преобърна тридневна възходяща тенденция на пазара. Основният технологичен индекс Насдак се понижи с 0,9 на сто. Това стана след обявяването на данните за второто тримесечие на годината.
Барбара Ортютей, Асошиейтед прес: Основният проблем е предупреждението на Фейсбук, че ръстът им ще се забави през идните две тримесечия.;
Финансовият срив се отдава и на забавения растеж на потребителската база на социалната мрежа. Всичко това се свързва със скандала с Кеймбридж Аналитика - компанията, получила достъп до лични данни на милиони потребители на Фейсбук. Основателят Марк Зукърбърг падна от трето на шесто място в класацията на милиардерите на агенция Блумбърг.
Иън Шер, "Синет Нюз": Говорят, че се очаква бунт на акционерите, че може да искат нов ръководител на компанията. Но на негово място не бих се тревожил за това, а по-скоро за оправянето на тази каша.;
Рано е да се правят прогнози за бъдещето на Фейсбук, но иначе търговията на Уолстрийт отново тръгна нагоре и драмата не успя да помрачи оптимизма след затоплянето на търговските отношения между САЩ и Европа.
Междувременни срив има и в цената на акциите на Туитър - със 17%. Това стана, след като компанията съобщи, че потребителите ѝ са намалели с 1 млн. през последните три месеца. Очаква отливът да продължи, докато Туитър се бори със спам, фалшиви профили и злонамерена реторика.
Акциите на Туитър поевтиняха със 17% в началото на днешната търговия. Това стана, след като компанията съобщи, че потребителите ѝ са намалели с 1 млн през последните 3 месеца. Очаква се отливът да продължи, докато Туитър се бори със спам, фалшиви профили и злонамерена реторика. Това последва шока на пазарите, предизвикан от Фейсбук.