ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Извършиха щателна проверка на хотел в "Слънчев бряг" за легионерска болест

bnt avatar logo от В. Григоров, Е. Стойчева
A+ A-
Чете се за: 01:08 мин.
У нас

Инспектори от Министерството на туризма, Здравната инспекция в Бургас и представители на Община Несебър извършиха щателна проверка на хотел в Слънчев бряг. Проверката е заради публикации в медии на Острова, че английски турист се е заразил в началото на юни у нас с т.нар легионерска болест, след което починал във Великобритания. Някои издания твърдят за двама починали.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Проверяващите констатираха, че документите и лицензите за туристическа дейност на хотела са изрядни, условията за настаняване съответстват на неговата категория, а здравните инспектори не откриха нередности в басейните, баните и кухните на заведенията на хотела. Взетите в началото на юли проби също са били отрицателни за наличието на бактерията легионела.

Галя Кирова - Управител на хотел „Калофер": От началото на летния сезон до настоящия момент от хотела са взети и изследвани общо над 50 проби от стаи, кухни, бойлери, общи помещения, басейни, поливни системи и др. Последните проби са с резултат от 25 август 2019 и всички те са отрицателни за наличието на бактерията легионела.

След проверката доктор Величка Григорова от Регионалната здравна инспекция в Бургас поясни, че температурата на топлата вода е над 65 градуса, а на студената е под 10 градуса, което изключва възможността за наличие на бактерията.

доктор Величка Григорова - РЗИ Бургас: Всички проби са отрицателни за легионели, изследвани са в Националния център по заразни и паразитни болести и в акредитирана лаборатория „Микробиолаб".

Извънредната проверка на инспектори от МТ и РЗИ са по повод публикации на английската преса, че в хотел „Калофер" в „Слънчев бряг" има т.нар. бацили за легионерска болест.

Управителката на хотел „Калофер" Галя Кирова каза, че роднините на починалия турист са започнали веднага преговори с туроператорската фирма, която от своя страна е поискала двуседмичен одит от акредитирани международни агенции и лаборатории.

Според управителката най-вероятно преговорите са приключили без съгласие за финансово обезщетение, а два месеца по-късно е започнала медийната атака срещу хотела. След първото огласяване на проблема в медиите, здравословните оплаквания на туристите изведнъж рязко са се увеличили.

Галя Кирова - управител на хотел „Калофер": Същата вечер осем туристи почувстваха симптоми и поискаха бърза помощ да дойде. Дойдоха. Те заявиха, че искат спешно да им бъдат направени рентгенови снимки. Резултатите бяха, че на никой нищо му няма.

От туристическия бранш твърдят, че предявяванията на различни претенции след почивката на англичани от години се е превърнало в начин за търсене и печелене на парични компенсации чрез различни рекламации към туроператори и хотелиери.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?