НОВИНИ

Ще успеем ли да задържим младите пилоти у нас?

Въздушният парад на бойната ни авиация в Деня на храбростта беше впечатляващ. Част от самолетите бяха управлявани от първия випуск пилоти, преминал интензивната летателна подготовка по модел на големите авиационни държави. Ще успее ли страната ни да задържи младите кадри у нас?

Благой Цицелков
от Благой Цицелков оператор Станислав Ангелов
12:26, 08.05.2016
Чете се за: 01:25 мин.
У нас

Последният випуск с над 200 летални часа завършва преди точно 20 години през 1996 година. От тогава насам пилотите имат не повече от 40-50 часа във въздуха. За да се промени тази негативна тенденция беше въведена интензивна летална програма, по която бяха обучени шестима млади пилоти. Днес те имат над 200 часа във въздуха.

Сега по програмата в авиационния факултет към българските ВВС обучение започна и вторият випуск пилоти. Идеята е по време на своето обучение, младите ни военни авиатори да преминават през всички важни за охраната на страната ни бойни ситуации.

Петко Димитров, пилот-инструктор ВВУБ "Г.Бенковски" в Долна Митрополия: В годините така се промениха нещата, че младите курсанти нямаха необходимия нальот и трябваше и след като минат в бойните части да продължат с обучението си.
Пламен Иванов, пилот-инструктор ВВУБ "Г.Бенковски" в Долна Митрополия: Интензивно за кратък период от време ние даваме способности от пълния спектър от бойни мисии, които изпълнява ВВС.

По време на обучението си ( година и половина) шестима млади пилоти бяха поставяне във всевъзможни кризисни ситуации.

Старши лейтенант Георги Велев, завършил интензивна летателна подготвка: Последните години нямаше хора, които да бъдат така добре подготвени по основната цел, която изпълняваме в българската авиация, това е дежурството по "Air Policing".

За първи път младите пилоти използваха самолета като реално оръжие миналото лято в небето над полигон "Елена". Хвърляха бомби, снаряди, ракети, стреляха по земна цел.

Капитан Владимир Петров, обучен в интензивен летателен курс: От тогава някакси осъзнах и придобих пълна представа за самата работа на военния пилот, защото преди това не бяхме използвали самия самолет с въоръжението му.
Старши лейтенант Георги Велев, завършил интензивна летателна подготвка: В началото имаше напрежение, изпълняват се различни задачи - мислиш. Сега вече се качваш спокоен.

В деня на своето завършване Георги и Владимир демонстрираха сложна операция по прихващане на самолет нарушител. Ситуация, която е от изключителна важност при защита границите на страната ни.

Завършилите курса на обучение млади пилоти днес са много по-уврени в себе си.

Лейтенант Кирил Гинев, старши плот "Граф Игнатиево": Ситуации в дефицит от време, в които трябва да вземеш най-бързо решение.
Старши лейтенант Георги Велев: Като се прибереш вкъщи обаче си казваш - "Абе там беше малко опасно", но във въздуха няма време за страх
Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Бейрут е моят град за първи път на избори в Ливан
"Бейрут е моят град" за първи път на избори в Ливан
​Интензивен се очаква да бъде трафикът днес
​Интензивен се очаква да бъде трафикът днес