Новата наредба за категоризация на хотелите може да изненада неприятно редица хотелиери това лято. Промените, които въвежда туристическото министерство, засягат както квадратурата на стаите и броя на хавлиените кърпи, така и езиковата квалификация на персонала. Причина за по-високите изисквания са недостатъчното качество на услугите и високите изисквания на чуждестранните туристи.
Промените в категоризацията на хотелите са свързани както с подобряване на материалната база, така и с наемане на по-квалифициран персонал.
Иван Иванов, председател на Бургаската регионална туристическа камара: "Двойната стая е вече минимум 20 кв.м., а санитарният възел трябва да е 6 квадрата. И още едно особено изискване - за хотелите с 2, 3, 4 и 5 звезди - обслужващият персонал трябва да бъде с професионална езикова квалификация - за 3, 4 и 5 звезди минимум 2 езика, а за 1 и 2 звезди - поне 1 чужд език".
Новите изисквания ще подобрят качеството на услугите, категорични са от Комисията за защита на потребителите. Голяма част от оплакванията на туристи са свързани с това, че в интернет информацията е една, а на място истината се оказва съвсем различна.
Николай Стойков, председател на КЗП-Бургас: "Имаме и случаи, когато даден хотел се рекламира с повече звезди, т.е. на фасадата му стоят 4 звезди, а по категоризация той е категоризиран с 3 звезди".;
От големите хотелски вериги са доволни от промените.
Георги Мицов, хотелиер: "Това вади бизнеса на светло, кара нашите клиенти да се чувстват по-спокойни и пази нашите клиенти от вероятности да бъдат въведени в заблуждение тогава, когато правят своя избор".
По мнения на специалисти, базата у нас е по-добре изградена, отколкото в редица чужди страни. И това задължително трябва да се използва за привличане на повече туристи.