Правителството отложи с 10 дни заема от 20 млн. лева за БДЖ. Причината е, че в момента бюджетът разполага с възможност да покрие изцяло отпуснатия кредит на холдинга в размер на 104 млн. лева заради забавянето на който бяха блокирани сметки на компанията.
Заради забавените плащания през миналата седмица съдия-изпълнител обяви сградата на железниците за продан. Тя е паметник на културата в центъра на София и е наполовина собственост на БДЖ, наполовина на „Железопътна инфраструктура“.
Към днешна дата задълженията на холдинга са 370 милиона лева. 103 от тях са просрочени и ще бъдат покрити с пари от фискалния резерв. Сметките на БДЖ „Пътнически превози“ все още са запорирани.
Владислав Горанов, министър на финансите: Цялостно решение се търси. Това означава активни разговори с облигационерите, от които ще се опитаме да постигнем по-добър резултат като цяло за компанията и да уредим еднократно, окончателно всички взаимоотношения по повод изтегления през 2007 г. облигационен заем в размер на 250 млн. От него са останали около 103 млн. Водим разговори дали е възможно да се постигне някаква отстъпка от страна на облигационерите на част от разноските или част от лихвите. Този тип разговори се водят с облигационерите, които са отпуснали кредита. Трябва да се знае от всички български граждани, които искат да ползват железницата, че общите разходи на пътническите превози са около 250 млн. на година, от които от собствени приходи са около 50. 200 млн. лв. са от данъците на българските граждани.