Математиката е най-трудният предмет, показаха анкетите на просветното министерство сред 5200 деца. Дисциплината "Човекът и природата" пък се приема за най-смислена от петокласниците и шестокласниците.
Анкетите са част от решението на министерството да се прегледат учебните програми и евентуално да се напишат нови учебници.
Математиката е най-трудна за учениците от 5-и до 12-и клас, физика и химия затрудняват по-големите
Как петокласниците от столичното 140-то училище оцениха предметите, които учат - вижте във видеото.
Петокласниците казват, че имат достатъчно време за упражнения и преговор, но въпреки това не се справят. Според учителката им по математика Иванка Тодорова проблемът е, че този предмет задължително изисква две неща - постоянство и редовно писане на домашните, а съвременните деца често не ги спазват. Има и голямо предизвикателство пред тях - компютрите.
"Днешната компютърна младеж, която обича екраните не обича да прави нещо постоянно, ритмично, всеки ден или поне през ден и това води до едно постоянно изоставане с материала още в началните класове. Тоест винаги се съревноваваме с компютърните игри и интернет пространството", казва Тодорова.
Иванка Тодорова смята също, че може да се облечи програмата в пети клас. Изучаването на "процентите" трябва да отиде в шести клас и да е след уроците за "пропорция". Това обаче няма да промени резултатите според нея. Според анкетата на министерството пък учениците смятат, че математиката развива мисленето, но не са убедени, че ще им е полезна в живота.
Готвят промени в учебните програми. Как и какво учат децата ни?
Според анкетата на министерството за петокласниците най-смислен предмет е "Човекът и природата", който включва химия и физика. Пак в анкетата споделят, че им е трудно да приемат прехода от "Човека и обществото" към историята и географията. Гимназистите пък намират за важни и полезни езиците и географията. Искат и практически примери и повече упражнения.
В момента работните групи в министерството преглеждат учебните програми, предстоят промени в някои от учебниците.