След увеличението на толтаксите превозвачи алармираха, че камиони от по-ниска екокатегория, пътуват по-евтино по пътната мрежа и ценообразуването не е коректно. Днес обаче от Националното толуправление заявиха, че цените продължават политиката замърсителите да плащат повече, а камионите от по-висока екокатегория - по-малко.
Ако два тира, единият екокатегория 3, а другият - 5, пътуват по магистрала у нас - то те ще трябва да платят толтакса съответно по 41 и 40 стотинки за всеки изминат километър.
Проф. Олег Асенов, директор на "Националното толуправление": "Спазва принципа, който ползва- плаща и който замърсява- плаща. Така, че тези, които са с най-висока еврокатегория получават преференция, като директивата разрешава да направим разлика до 50%."
Така разликата между най-замърсяващата и най-екологичната категория не може да е повече от 50% от цената. Според европейската директива, за да няма дискриминация, шофьорите трябва да бъдат таксувани еднакво, независимо дали са родни или транзитно преминаващи.
Проф. Олег Асенов, директор на "Националното толуправление": "Това не означава, че не могат да бъдат приложени мерки - например ограничаване на транзитния трафик по определени коридори и възможност на националния трафик да използва обходни маршрути при които се заплащат по-ниски такси."
След като страната ни влезе в Шенген и по суша, трафикът се е увеличил, в това число и транзитно преминаващите камиони.
Красимир Чакъров, "Контрол и правоприлагане" в "Националното толуправление": "Увеличението е между 6 и 7%."
Проф. Олег Асенов, директор на "Националното толуправление": "Само за март имаме 5% увеличение на приходите от тол такси."
За вчерашния ден са засечени 4000 нарушители.
Проф. Олег Асенов, директор на "Националното толуправление": "От тях повече от половината са тежкотоварни и от тежкотоварните 2/3 са небългарски камиони."
Все още няма решение дали превозвачите ще излязат на протест заради по-високите цени на тол системата. Разговорите с властта продължават.