ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

В понеделник решават кога ще пуснат парното в София, "Топлофикация" праща изцяло нови фактури

Чете се за: 01:39 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      В понеделник столичното дружество "Топлофикация" ще реши кога ще пусне парното. До дни клиентите ще получат изцяло преработените нови фактури. Причината е объркването миналия месец какви са задълженията по текущите сметки, какви са за минали периоди и каква е компенсацията на домакинствата заради поевтиняването на газа миналата година с близо 40%.

      В новите фактури с големи червени букви ще уведомяват клиентите, ако имат просрочено задължение или срещу тях предстои да бъде заведено дело. Самите фактури пък имат 12 графи, като най -важната е осмата, в която също с червено е посочена общата дължима сума.

      Данните на "Топлофикация" - София показват, че въпреки объркванията с фактурите от предходния месец, броят на коректните клиенти нараства. 77% от абонатите плащат сметките си в срок, а 20% имат до шест неплатени сметки.

      И днес пред столичната "Топлофикация" имаше недоволни клиенти. От дружеството ги успокоиха, че до дни ще получат изцяло обновената и напълно разбираема нова фактура.

      Елена Йосифова- главен счетоводител на "Топлофикация" - София: Целта на тази промяна нашите потребители е да имат по-ясна представа за своите задължения към "Топлофикация". Тази информация да е ясно систематизирана и показана за тях.

      Общо 12 графики съдържа новата фактура. За потребителите са най-важните от 4-та до 8-ма. Ето какво съдържат те:

      • В четвърта е информацията за текущото потребление
      • В пета - какво е прихванала "Топлофикация" - София за това, че от август миналата година до март тази абонатите са плащали с 40% по-скъп газ.
      • Следва разликата от двете графи - дали трябва се доплаща или дружеството ще връща пари на клиента за текущия месец.
      • В 7-ма - дали има да се доплаща за миналите периоди или пък дружеството ще връща пари
      • Най-важната информация е в 8-ма графа, където с червен цвят е посочена общата сумата, която трябва да се заплати от абоната

      Елена Йосифова- главен счетоводител на "Топлофикация" - София: В допълнителните приложения това е информацията относно как е калкулирано самото потребление, как е достигнат размера на съответната сметка, от какво се формират общите задължения на клиента, както и възможностите и начини за разплащане към "Топлофикация".

      Заради противоепидемичните мерки физическият отчет на топломерите е силно затруднен, предупреждават топлинните счетоводители и съветват да се премине на дистанционен. За тази цел трябва да се монтират други топломери.

      Милена Стоянова - изп. директор на "Техем": Това, което към момента налага влизането в имотите са водомерите за топла вода най-често, тъй като те все още са визуални.

      Има директива за енергийна ефективност, предвиждаща след 25 октомври тази година - на практика след няколко дни, всеки нов уред, който се монтира - разпределител, топломер или водомер за топла вода, да бъде с дистанционно мерене.

      Топлинните счетоводители обаче предупреждават, че не може произволни фирми да монтират дистанционни уреди.

      Милена Стоянова - изп. директор на "Техем": Това трябва да бъде фирмата за дялово разпределение или доставчика на ВиК услуга.

      Новите фактури за парно столичани ще получат още следващата седмица.

      Свързани статии:

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?