ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Каква е новата технология по строежа на АМ "Струма"?

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:37 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      По уникален метод за България се изгражда мостовото съоръжение от автомагистрала "Струма", точно преди тунел "Железница". Именно с потактово избутване се строи мостът, като движението по главен път Е-79 не е спирано, защото алтернативен път до Гърция няма. Тоновете бетон се монтират точно над преминаващите автомобили.

      Методът потактово избутване е използван за първи път във Венецуела през 1962 година. Сега у нас чрез него ще бъдат изградени 560 метра за лявото платно и 510 метра за дясното, които ще свързват автомагистрала "Струма" и тунел "Железница".

      "Ние, бъдейки пионери в използването в България, се сблъскахме с трудностите, които са със стиковане на екипа, който трябва да извърши всички дейности по връхната конструкция и с последователността на дейностите, които са необходими, за да протича работата гладко", обясни инж. Борислав Стрински от фирмата строител.

      На работната площадка в момента се изготвя последният елемент. Когато той стане готов, цялата 15 000-тонна конструкция ще бъде изтласкана и избутана, така че да опре от другата страна и с това ще бъде напълно завършено лявото платно.

      Височината на моста достига до 18 метра, а всеки един от елементите е с дължина от 30 метра. Изготвянето на един елемент и избутването на цялата конструкция отнема около 10 дни.

      Съоръжението авант бек или нос всъщност помага за избутване на цялата конструкция и води цялото съоръжение, така че то да бъде изтласкано до края.

      "Съоръжението е доста сложно, преминава през шест препятствия, река Струма, главен път 1-1, два жп участъка, общински път и обслужващия път, който води към тунела", заяви инж. Красимир Найденов от АПИ.

      През ноември ще започне изграждането на другия мост, по който ще минава трафикът в посока Кулата. Напредва и прокопаването на тунел "Железница". Там се работи по нов австрийски метод.

      "Като се използват три варианта, единият е механизиран с тунелен багер, другият с взривен способ, когато са доста здрави скалите, и третият е комбиниран - механизиран и пробивно-взривен способ", допълни инж. Найденов.

      От забоя нататък остават около 600 метра да бъдат прокопани, което ще се случи януари или февруари следващата година и така тунел "Железница" ще бъде напълно прокопан.

      В тунела се работи на три смени, без прекъсване, като за денонощие и в двете тръби се прокопават около 8 метра. Предвидено е в него да има различни системи за сигурност във всяка тръба.

      "Лентите за движение ще бъдат две, без аварийна, като е предвидено за такива аварийни ситуации да има специални ниши, по 45 метра дълги, където при авария автомобилът да отбие и да не пречи на движението", обясни още инж. Найденов.

      Пешеходна галерия ще свързва дясната тръба на тунела с лявата. Тук ще могат да минават пешеходците. Ще бъдат изградени общо 3 такива и две за автомобили.

      Очаква се тунелът да бъде напълно завършен през март 2022 година.

      Репортер: Ирина Николова

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?