НОВИНИ

Столичани настояват за връщане на картата за една линия в градския транспорт

От ЦГМ обясниха, че основната цел е да накарат повече хора да си купуват карта за една година

Цветелина Катанска
от Цветелина Катанска
19:09, 06.01.2023
Чете се за: 04:37 мин.
У нас
Слушай новината

Граждани пуснаха петиция към столичния омбудсман за връщане на картата за една линия в София. Основната причина е драстичното ѝ увеличение от Нова година. Гражданите са недоволни и от новата система за билети и нейното използване.

На фона на притесненията на хората, от Центъра за градска мобилност обясниха, че го правят в интерес на гражданите и основната им цел е да накарат повече хора да си купуват карта за цялата градска мрежа за една година. Допитване сред хората обаче показа, че те не са склонни да дадат на веднъж 365 лева колкото струва картата, нито пък разсрочено при първа вноска 150 лева. Проблем създава и отпадането на хартиеното билетче.

Новата система за билети предвижда издаването на четири различни видове - за 30 минути, за 60 минути, за метрото и продаван от водача. Всеки един с различна цена.

С какви трудности се сблъскаха пътуващите в градския транспорт в София заради новата билетна система?

Две са основните притеснения на столичани - първото, че няма да успеят с карта от 30 минути да хванат две превозни средства заради задръстванията в София, а второто е свързано с отпадането на карта за една линия, всъщност така цената се увеличава двойно.

"Картичките, които са за 30 минути не отчитат, колко билетчета ти остават само ти казват, че имаш трансфер, при метрото ти казват, имаш три влизания, две влизания, едно. Виждам, че хората се затрудняват с тези билетчета, които трябва да се валидират, трябва от разстояние, под наклон", заяви Димитър Дилчев, изпълнителен директор на ЦГМ.

Изпълнителният директор на компанията за градски транспорт в София лично показа как се използват новите билетчета. И коментира какво да направим, ако се окаже, че билетчето за 30 минути не ни стигне като време за прекачване.

"Ако човек иска да пътува още повече, ще наложи да плати още едно билетче, 30+ и следващият път предвид на база на неговия опит ще започне да закупува билети 60+, които също са налични", обясни Димитър Дилчев.

Как действа новата билетна система в столичния градски транспорт

Хората се оплакват, че с новата система всъщност е направено скрито увеличение на цените. Например - с отпадането на една линия за метрото и за наземен транспорт се принуждават гражданите да купуват по-скъпа карта за цялата градска мрежа.

- Не съм доволна, до този момент съм ползвала карта само за една линия и в този случай вместо 23 лева, трябва да плащам 50 лева месец без да ми трябва такава карта.

Увеличение има и при картите за ученици и пенсионери над 68 години.

"Действително финансовата ситуация в последните години беше тежка, но ние не поставяме на първо място в никакъв случай парите. Идеята на тази парична политика е да привлече повече хора в градския транспорт", каза Дилчев.

Как гражданите приемат новата система за таксуване в градския транспорт в София?

Системата все пак не затрудни чужденците, които са свикнали да използват своята банкова карта.

- Аз мисля, че можем да използваме кредитна карта, когато се качим, нали е така.

- Чудесно, защото не сме купували билети, така че ще опитам този начин.

Центърът за градска мобилност е отделил над 100 милиона лева за новата система, очаква и допълнителни приходи от нея заради оскъпяването на превозните документи.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
САЩ и Италия са само на победа от класиране за финала на United Cup
САЩ и Италия са само на победа от класиране за финала на United Cup
Ръководството на ПСЖ е готово да се раздели с Неймар за около 50-60 милиона
Ръководството на ПСЖ е готово да се раздели с Неймар за около 50-60 милиона