ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
14 май ще е неучебен ден в София
Чете се за: 01:45 мин.
Премиерът Желязков: Адмирации за Киселова
Чете се за: 03:07 мин.
Потвърдено: НС няма да подложи на разглеждане внесеното...
Чете се за: 00:30 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Частни фирми създават монопол върху буферните паркинги за тирове у нас

Чете се за: 03:37 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: БНТ
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      НАП и ДАНС започват проверки на буферните паркинги за тежкотоварни автомобили по граничните ни пунктове. Това стана ясно след спешна среща в Министерския съвет заради опашките и напрежението по границите.

      Според експерти от Антикорупционния фонд товарните превозвачи са буквално принуждавани да спират на определени частни паркинги на границата и въпреки порочната практика държавата бездейства.

      Над 15 часа чакат през последните дни товарните автомобили, за да преминат границата с Румъния по Дунав мост при Видин. Километрична е опашката преди частния буферен паркинг, през който минават тировете, преди да стигнат до граничния пункт. Според шофьорите, макар и нов, той не решава проблема с опашките.

      "Това е само за пари. Минаваш, плащаш и излизаш и чакаш", казва Любослав Бранков, шофьор.

      "Ако няма да се чака в буферния паркинг, ще се чака на границата. Като цяло нещата не са наред, въобще. Тоя въпрос трябва да се реши на най-високо ниво, просто на държавно ниво, и то трябва и с румънците да се вземе, и те да вземат някакво отношение", добавя Цветан Велков, шофьор.

      Според експерти от антикорупционния фонд освен опашките има и доста порочни практики на граничните ни пунктове. От години те са на границата ни с Турция, но вече са се пренесли и на румънската граница.

      "Най-големият проблем с буферните паркинги е, че чрез тях се дава възможност на частни компании на практика да контролират трафика през граничните пунктове, както и че шофьорите са принуждавани да спират на точно определени паркинги, да плащат такси и да предоставят на частна компания голям обем информация, която касае техни лични данни и данни на товарите", обясни Лора Георгиева, правен експерт в Антикорупционния фонд.

      Тя даде и конкретен пример от границата с Русе.

      "Специално на дружеството "ТИР паркинг Русе", което оперира паркинга на Русе, на него общината му е възложила, без да има законово основание, да изгражда така наречената "виртуална опашка", като дава едни номерца, които се дават за преминаване на границата. Ако не бъдат дадени тези номерца на границата, шофьорите не могат да преминат".

      Така превозвачите не могат да избират на кой паркинг да спрат и се създава монол на определени фирми. Със започването на проверки по буферните гранични паркинги, служебният премиер се надява да бъде изяснена ситуацията и с адекватни мерки, в кратки срокове тапите да намалеят.

      Над 1 милион камиона са преминали нашите граници миналата година. Заради опашките Турция и Гърция вече заявиха , че търсят алтернативен транспортен коридор, за да заобиколят България.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?