ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Задържаха кмета на Варна Благомир Коцев
Чете се за: 00:35 мин.
Желязков обеща отговор на страховете за еврото, Борисов:...
Чете се за: 02:50 мин.
Исторически момент: България вече е член на еврозоната
Чете се за: 02:07 мин.
Шофьорът на тира, прегазил Сияна, не признава вина
Чете се за: 03:37 мин.
Скандално: Съдът в Плевен не допусна журналисти на...
Чете се за: 01:10 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Със 150% е скочило натоварването на ръководителите на полети заради войната в Украйна

Чете се за: 03:07 мин.
У нас
Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Слушай новината

Войната в Украйна доведе до забрана за граждански полети във въздушното пространство в зоната на конфликта и над част от Черно море и това пренасочи самолетния трафик над България. Със 150% е скочило натоварването на ръководителите на полети, съобщи за "По света и у нас" заместник-директорът на Ръководство въздушно движение Иван Дяксов. Репортаж от оперативната зала на РВД на Николай Минков.

Пламен Витков четвърта година е ръководител на полети. Признава, че войната в Украйна е повишила натовареността на РВД.

Повиши се прелитането на оперативен трафик най-вече военни, изтребители и т.н. Особеността е прелитането на военни, с които се пази по-голяма сепарация поради вида на техните въздухоплавателни средства, обясни той.

Увеличеното присъствие на военнотранспортни самолети и изтребители над България, които по принцип не се съобразяват с установените въздушни трасета на гражданското въздухоплаване, поставя на изпитание качествата на ръководителите на полетите.

Какви са те, обяснява Пламен Витков:

Доколкото е възможно, многофункционалност - да правиш две неща едновременно. Най-вече да се вземат бързи решения, да можеш да правиш бързи сметки, тъй като основно работата представлява бързи сметки да прецениш на какво разстояние ще се разминават два самолета и бързо да вземеш решение как да ги разминеш възможно най-безопасно.

Освен повишен военен въздушен трафик, войната в Украйна пренасочи в зоната за отговорност на българското РВД и гражданските самолетни маршрути.

Голяма част от трафика вече избягва полети над Черно море и се насочват към Централната част на България или всъщност натоварват повече определени сектори. Или това са т.н. при нас група сектори "София", сравнено с 2019 г. имаме до 150% и повече натоварване на отделни сектори. Иначе като цяло имаме около 10 - 15% увеличение на трафика, обяснява Иван Дяксов - зам.-директор на ДП "Ръководство въздушно движение" (BULATSA).

Заради постоянно променящия се трафик, се налага ръководителите на полети да работят при динамични графици.

24 часа имаме пикове около обяд. Вечерта, когато трябва да осигурим повече сектори, това означава повече ръководител полети на работа, но около 20-25 човека, говоря, в тази зала имаме на дежурство, казва Иван Дяксов - зам.-директор на ДП "Ръководство въздушно движение" (BULATSA).

Заради повишената натовареност в момента тече конкурс за ръководител на полети.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?